شناسهٔ خبر: 57034 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کوثری:

داعش ماندنی نیست/ هیچ خطری مرزهای ایران را تهدید نمی‌کند

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: داعش با خیانت بعضی مسئولان عراقی به ظاهر به موفقیت‌هایی در عراق دست یافتند و البته جنایت‌های بسیاری نیز مرتکب شدند، لیکن داعش به هیچ عنوان ماندنی نیست.

به گزارش نماینده، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه ریشه اصلی داعش را باید در القاعده و طالبان جست‌وجو کرد گفت: عامل اصلی ایجاد چنین گروهکی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هستند.

وی در مورد انگیزه داعش از هجمه اخیر خود به شهرهای عراق اذعان کرد: شکست آنها در صحنه نظامی و سیاسی سوریه باعث شد آنها نیروهای خود را در عراق فعال کرده تا شکست در سوریه را در عراق جبران کنند.

*موفقیت‌های داعش، ظاهری است

کوثری پیروزی انتخاباتی گروه‌های حامی مقاومت را عامل دیگر تشدید فعالیت داعش در عراق عنوان کرد و گفت: آنها با خیانت بعضی مسئولین عراقی به ظاهر به موفقیت‌هایی در عراق دست یافتند و البته جنایت‌های بسیاری نیز مرتکب شدند، لیکن داعش به هیچ عنوان ماندنی نیست.

وی در توضیح این موضوع گفت: کردستان عراق به‌دنبال یکپارچگی است و شیعیان نیز با حکم آیت‌الله سیستانی در مقابل داعش به پا خواستند و در پی سازمان یافتن در برابر حملات این گروه هستند و می‌خواهند حرکتی قوی علیه داعش را شروع کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به همراهی بخش‌ بزرگی از اهل سنت عراق در مسیر مقابله با داعش اشاره کرد و با تأکید بر از بین رفتن این گروهک تروریستی در بلند‌مدت افزود: ضربات سنگینی به آنان وارد شده و مردم عراق، دیگر تحمل حضور داعش را در خاک خود ندارند.

وی با دعوت مسئولان عراقی به تأنی در موضوع مقابله با داعش بیان کرد: باید به مردم آموزش نظامی لازم داده شده و در کوتاه‌مدت به‌صورت سازمان‌یافته به این گروهک هجوم آورد تا آنان را از بین برده یا از خاک عراق بیرون ببرند.

کوثری از بین رفتن کامل گروهک‌های تکفیری را در گرو یکسره شدن کار عربستان برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران تحولات عراق را به دقت رصد می‌کند و اجازه نخواهد داد کوچکترین تهدیدی به خطوط مرزی ما وارد شود.

برچسب‌ها:

نظر شما