شناسهٔ خبر: 56957 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مدیر عامل بانک پاسارگاد :

معوقات بانکی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است

به گزارش نماینده به نقل از فارس ؛ مدیرعامل بانک پاسارگاد با بیان اینکه علامت‌های کلی اقتصاد کاملا درک می‌شود افزود: ما نمی‌توانیم با این نرخ کسی را تشویق به سرمایه گذاری کنیم این درحالی است که هدایت نقدینگی بسیار مهم است و اگر بانک‌ها این اجازه را داشته باشند که سرمایه گذاری‌های خود را ادامه دهند حداقل این امیدواری وجود دارد که اگر پول به بانک‌ها هدایت می‌شود از طریق بانک‌ها سرمایه گذاری شکل می‌گیرد.

قاسمی در ادامه به افزایش معوقات بانکی اشاره و تصریح کرد: برخی می‌گویند معوقات بانک‌ها ۸۲ هزار میلیارد تومان است ولی شما ۱۰۰ میلیارد تومان را راحت قبول کنید، این رقم ۲۰ درصد نقدینگی کشور است و به خاطر تسهیلاتی که گرفتار رکود اقتصادی شده‌اند معوق شدند.

مدیرعامل بانک پاسارگاد با تأکید براینکه عمده معوقات بانکی به خاطر رکود اقتصادی ایجاد شده است گفت: البته برخی هم هستند که نمی‌خواهند مطالبات بانک‌ها را پس بدهند و برهمین اساس همکاری خوبی بین بانک مرکزی با قوه قضاییه برقرار شده تا این معوقات به سیستم بانکی برگردد.

این فعال بانکی درپاسخ به این سوال که با توجه به نرخ تورم کنونی نرخ سپرده‌های یک ساله باید چند درصد باشد؟ تصریح کرد: الآن تورم نقطه به نقطه به ۱۷ و نیم درصد رسیده و این علامت بزرگی برای اقتصاد است، باید توجه داشت که نرخ‌های سود ۲۲ درصدی بزرگترین ریسک برای بانک‌ها محسوب می‌شود، آنهایی که فکر می‌کنند با این نرخ‌ها می‌توانند بانکشان را اداره کنند اشتباه می‌کنند. 

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۳-۲۴ ۲۲:۰۰samii 0 0

    باسلام  
    دولت کسری بودجه داردتوان ساخت موشک داردقدرت خودرادرمنطقه حتی امریکای جنوبی بست داده است 
    ولی توان وصول مطالبات بانکی ازایرانی درایران راندارد
    خداحافظ
                                

نظر شما