شناسهٔ خبر: 56956 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

برگی از خاطرات هاشمی ؛

هاشمی، "خاتمی و اسحاق جهانگیری" را تندرو خواند!

هاشمی آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات سال1370 خود از افرادی چون خاتمی ، عبدالله نوری و اسحاق جهانگیری به عنوان تندرو یاد می کند.

نماینده - واژه هایی چون افراط و اعتدال همواره مورد استفاده سیاست بازان بوده . آن ها مخالفان خود را با کلیدواژه هایی چون افراط می نوازند و از صحنه خارجشان می کنند و یا حامیانشان را معتدل می نامند و مورد تمجید قرار می دهند.

در طول زمان صفوف اعتدالی ها و افراطی ها بارها تغییر کرده و کسانی که زمانی در صف افراط گراها بوده اند امروزبا تغییر ذائقه سیاست بازان به صف اعتدالی ها پیوسته اند و یا برعکس!

مطالعه تاریخ انقلاب خود به خوبی نشان می دهد که بزرگانی چون آیت الله هاشمی که خود زمانی سردسته افراط گراها [با قرائت امروزی آیت الله هاشمی از اعتدال و افراط] بوده اند امروز چگونه معتدل شده و دم از اعتدال می زنند.

از این مقدمه که بگذریم به برگی از خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 1370 می رسیم . هاشمی در خاطرات سال 1370 اسحاق جهانگیری معاون اول دکتر حسن روحانی را افراط گرا و تند رو می نامد!

آیت الله هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطرات سال 1370 خود می نویسد:«جمعی از نمایندگان «تندرو» با چهار نفر از وزیران آمدند: آقایان حسین هاشمیان ، اسدالله بیات ، محی الدین فاضل هرندی، سیدحسین موسوی تبریزی، محمد معزی،اسحاق جهانگیری و سید کاظم میرولد از نمایندگان ؛ آقایان سیدمحمد خاتمی، عبدالله نوری ، محسن نوربخش و غلامرضا آقا زاده از وزراء؛ جلساتی برای نزدیک کردن مواضع دولت و تندروها داشته اند.آنها برای همکاری با دولت به منظور تشنج زدایی اظهار تمایل کردند.من هم گرم گرفتم.قرار شد مذاکره ادامه داشته باشد. به نظر می رسد مواضع گذشته خودشان را تعدیل کرده اند.
خاطرات هاشمی رفسنجانی سال 1370-صفحه 342

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۳-۲۴ ۱۱:۲۱ 0 0

    چه کیفی میکنید یا او کیف میکند که دائم سخن از او بمیان باشد
                                

نظر شما