شناسهٔ خبر: 56856 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در پی لغو جلسه پارلمان و عدم تصویب وضعیت‌فوق العاده

نماینده پارلمان عراق: دولت حق شکایت از برخی نمایندگان پارلمان را دارد

خالد العطیة، نماینده فراکسیون «ائتلاف ملی» پارلمان عراق، مسئولیت بروز هرگونه شرایطی را متوجه نمایندگانی دانست که با غیبت خود جلسه پارلمان را به تعطیلی کشاندند.

به گزارش نماینده به نقل از سومریه نیوز، یکی از اعضای فراکسیون «ائتلاف ملی» در گفت‌وگو با این پایگاه خبری، با اشاره به عدم حضور برخی گروههای سیاسی در پارلمان و تأثیر آن بر عدم تصویب وضعیت اضطراری، مسئولیت به وجود آمدن هرگونه وضعیتی در آینده را متوجه آن‌ها دانست.

«خالد العطیة» در ادامه گفت: « دولت این حق را برای خود محفوظ می‌داند که پس از اتمام دوره پارلمان از  این نمایندگان به خاطر خیانتی که به وطن کرده‌اند، به دادگاه شکایت کند.»

جلسه اضطراری پارلمان عراق قرار بود جهت تصویب حالت فوق‌العاده در کشور به پیشنهاد نوری‌مالکی تشکیل شود که به علت حد نصاب نرسیدن پارلمان و عدم حضور برخی گروههای سیاسی، این جلسه تشکیل نشد.

بامداد روز سه شنبه گروه تروریستی داعش با قشون‌کشی به عراق، شهر موصل و استان نینوا را به تصرف خود درآورد. در حال حاضر درگیری شدیدی بین نیروهای ارتش، عشایر و کمیته‌های مردمی با تروریست‌های داعش در استان‌های الانبار، نینوا، صلاح الدین و کرکوک و برخی مناطق دیگر عراق، جریان دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما