شناسهٔ خبر: 56847 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزیر دادگستری ترکیه:

آنکارا برنامه‌ای برای عملیات نظامی در عراق ندارد

ترکیه وزیر دادگستری ترکیه با اشاره به تحولات اخیر عراق و حمله داعش به کنسولگری ترکیه در عراق اعلام کرد که در حال حاضر هیچ حکم جدیدی برای عملیات نظامی در عراق نداریم.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری رویترز، «بکر بوزداغ» وزیر دادگستری ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرد که دولت این کشور هیچ‌گونه حکم جدیدی برای عملیات نظامی در عراق ندارد.

وی به خبرنگاران گفت، این موضوع که حکم کنونی برای اقدام نظامی کافی است یا اینکه به یک حکم جدید برای راه‌اندازی عملیات نظامی در عراق نیاز است، در دست بررسی است اما در حال حاضر هیچ اقدامی برای یک

حکم پارلمان که به ترکیه اجازه می‌داد عملیات‌های نظامی در عراق صورت دهند در اکتبر منقضی شد و این حکم آنکارا را قادر می‌ساخت تا به پایگاههای «پ ک ک» در شمال ترکیه حمله کند.

بعد از انتشار اخباری مبنی بر اینکه کنترل کنسولگری ترکیه در عراق به دست گروه تروریستی داعش افتاد، آنکارا هشدار داد که اگر آسیبی به ۸۰ نفر از اتباع ترک وارد آید، انتقام خواهد گرفت.

در عین حال، ناتو به درخواست ترکیه در بروکسل نشست فوری تشکیل داد و «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه و «عبدالله گل» رئیس‌جمهور این کشور، گفت‌وگوهای فوری با فرماندهان و روسای نظامی و اطلاعاتی ترکیه صورت دادند.

از طرف دیگر، «احمد داوداغلو» وزیر خارجه ترکیه، نشست‌های خود در سازمان ملل را لغو کرد تا به ترکیه بازگردد.

وی گفت: مهم‌ترین مسئله، بازگشت ایمن پرسنل ما و خانواده‌هایشان به ترکیه است. در سوریه یا عراق یا هرکجای دیگر در جهان که زندگی مردم ما را به خطر بیاندازند با شدیدترین انتقام‌ها روبرو هستند.

نظر شما