شناسهٔ خبر: 56789 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان بسیج اساتید: آرامش و پیشرفت در دانشگاه‌ها با مدیران حاشیه ساز محقق نمی‌شود

سهراب صلاحی

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت:ما دو خواسته از مدیریت‌ها داریم یکی آرامش در دانشگاه‌ها و دوم ادامه راه پیشرفت علمی که این دو با بکارگیری مدیران حاشیه‌ساز امکان ندارد.

به گزارش نماینده به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، سهراب صلاحی در حاشیه برگزاری سی و دومین کارگاه جنگ نرم که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تحقیقات یاسوج برگزار شد اظهار کرد: جمعیت یکی از مؤلفه‌های قدرت است و کشوری که می‌گوید به دنبال قدرت بین‌المللی شدن هستم نیاز به جمعیت بیشتری دارد و امروز ایران می‌تواند به راحتی جوابگوی جمعیت 150 میلیونی باشد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: دشمن به دنبال ریشه‌کنی بنیان خانواده در ایران است و سبک زندگی ما را نشانه رفته و در خصوص همین تعداد جمعیت آن‌ها خیر و صلاح کشور را نمی‌خواهند و با ابزارهای گوناگون از جمله دیش‌های ماهواره به جنگ این ملت آمده‌اند.

صلاحی افزود: برای رؤیت شبکه‌های ماهواره‌ای در خارج از کشور توسط خانواده‌ها پول پرداخت می‌شود اما در کشورهایی مانند ما مجانی است و دلیل آن دشمنی استکبار است که در قالب‌های فرهنگی اکنون با شدت هر چه تمام دنبال می‌شود.

وی گفت: بسیاری از خانواده‌هایی که اکنون در کشور فرو پاشیده‌اند به دلیل رؤیت این سریال‌های خانمان ‌برانداز ماهواره‌ای است که مسئولان باید فکری به حال آن کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به دو ویژگی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: اول این که ایران اسلامی عزت‌مدار است و دوم این که زیر بار زور نمی‌رود و حق‌طلب است و ما در این جنگ نرم با توسل به چنین مؤلفه‌هایی پیروز خواهیم شد.

صلاحی به گرایش اساتید کشور نسبت به بسیج اشاره کرد و گفت: از حدود سال 80 که بسیج اساتید در کشور شکل گرفت توجه خوبی شده و زحمات زیادی برای گسترش آن کشیده شده است.

مسئول بسیج اساتید کشور تصریح کرد: از 40 ماه قبل که این مسئولیت به ما سپرده شده جمعیت اساتید بسیجی در کشور 15 هزار نفر بود که برنامه جدیدی را شروع کردیم که بیشتر رویکرد علمی دارد چه تحول در علوم انسانی و چه بحث تربیت و ساماندهی اساتید که در حال حاضر جمعیت ما در دانشگا‌ه‌ها به حدود 40 هزار نفر رسیده است.

وی افزود: با کمک اساتید و اقدامی که برای جذب اساتید مسلمان جهان در قالب اتحادیه جهانی اساتید مسلمان کرده‌ایم و به زودی سایت آن بالا می‌آید به دنبال این هستیم تا نقشه راه تمدن نوین اسلامی را که کار 30 ساله‌ای نیاز دارد طراحی کنیم و مسلمانان را متوجه کنیم که همه ما یک امت واحده هستیم.

صلاحی به دغدغه‌های رهبری در دانشگاه‌ها و نقش اساتید بسیجی اشاره کرد و گفت: دغدغه مقام معظم رهبری بیش از هر چیز تمدن نوین اسلامی است که کلید آن در دست علوم انسانی است و علوم انسانی می‌تواند تمدن‌ساز باشد.

وی افزود: تمدن نوینی که مبتنی بر نظرات بومی و نه غربی باشد و برای این کار به اساتیدی با بصیرت و آگاه نیاز داریم که حاکمیت علوم انسانی اسلامی را در دانشگاه‌ها تحقق بخشند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تصریح کرد: برای تولید نظریات لازم است که اساتید ما توجیه باشند و مشکلات نظریه‌ها را بدانند و نظریه‌پردازی نوین اسلام کنند.

صلاحی در ادامه و در پاسخ به سؤالی در خصوص برخی مدیریت‌ها در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: ما اعلام مواضع کرده و به آقایان هم گفته‌ایم که دو چیز از مدیریت‌ها می‌خواهیم یکی آرامش در دانشگاه‌ها و دوم ادامه راه پیشرفت علمی که این دو با بکارگیری مدیران حاشیه‌ساز امکان ندارد.

این مسئول بسیجی ادامه داد: باید مدیرانی به کار گرفته شوند که دغدغه آن‌ها آرامش و پیشرفت علمی باشد چون علم در محیط آرام محقق می‌شود.

وی به وجود برخی اشکالات مدیریتی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: امیدواریم این دغدغه‌ها برطرف شود چرا که به غیر از این خود دولت ضربه می‌خورد.

صلاحی یادآور شد: امروز نیروهای بسیجی بسیار منسجم‌تر از 10 سال قبل هستند و به شدت و در کمال قدرت با هر فتنه‌ای در دانشگاه برخورد می‌کنند.