شناسهٔ خبر: 56763 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پورمحمدی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

در حوزه فرهنگ، اخلاق، حجاب و عفاف کاستی‌های بسیار زیادی داریم

پورمحمدی وزیر دادگستری گفت: در حوزه فرهنگی، اخلاق، حجاب و عفاف کاستی‌های بسیار زیادی وجود دارد و صرفا هم با برخوررد و اعمال محدودیت‌ها به نتیجه نمی‌رسیم.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های وزارت دادگستری برای امر حجاب و عفاف، گفت: این وزارتخانه ماموریت خاصی ندارد و بیشتر نقش هماهنگی با دستگاه‌ قضایی را در این زمینه بر عهده دارد.

وی افزود: آنچه قانون است باید محترم باشد و اجرا شود. البته در اجرای قانون باید هوشمندانه عمل کنیم تا اثربخشی داشته باشد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه اگر قوانین اثربخشی لازم را ندارد، اصرار بر تعقیب آن نداشته باشیم و به سراغ اصلاح آنها برویم، تصریح کرد: در حوزه فرهنگی، اخلاق و حجاب و عفاف کاستی‌های بسیار زیادی داریم و صرفا با برخورد و اعمال محدودیت‌ها به نتیجه نمی‌رسیم.

پورمحمدی ادامه داد: باید زیرساخت‌های لازم متحول شود وگرنه ما به بهبود رفتار فرهنگی نائل نخواهیم شد. البته این نگاه، نگاه دولت است و این دید در دستگاه قضایی و مجلس هم وجود دارد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با تعاملات یکدیگر در حوزه اجتماعی و مسائل اخلاقی شاهد تحولات خوبی باشیم.

نظر شما