شناسهٔ خبر: 56751 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مدیر عامل ایران ایر : به سرعت به دنبال تامین قطعات هستیم

به گزارش نماینده به نقل از فارس ؛ مدیرعامل ایران‌ایر در مصاحبه‌ای در حاشیه اجتماع فعالان صنایع هواپیمایی در قطر گفت: این شرکت به سرعت در حال تامین قطعات یدکی برای تعمیر هواپیماهای فرسوده ناوگان خود طی دوره ۶ ماهه تعلیق تحریم‌های آمریکا است.

بر اساس این گزارش، درحالی‌که این شرکت قراردادهایی برای تامین قطعات و تعمیرات در رابطه با موارد امنیتی بر اساس توافق موقتی ژنو در اختیار دارد، باید تا ۲۰ جولای پرداخت‌ها تسویه و محموله‌ها ارسال شده باشد.

فرهاد پرورش در این‌باره گفت: ایجاد ارتباطات و انعقاد قراردادهای جدید زمان‌بر است و ۶ ماه زمان کافی برای انجام تمام این‌ کارها نیست. بوئینگ و جنرال الکترونیک از جمله شرکت‌هایی بودند که در طی دوره ۶ ماه توافق ژنو، مجوز صادرات قطعات به ایران را دریافت کردند.

پرورش افزود: برخی شرکت‌ها توانایی دریافت مجوزها (صادرات) را داشتند و ما می‌توانستیم اقدام کنیم. این شروع خوبی بود. وی ادامه داد: ایران‌ایر در نظر دارد تا پرواز به شانگهای چین را با بوئینگ ۷۴۷ در آگوست آغاز کند و پروازها به مسکو با ایرباس ای ۳۰۰ و ای ۳۲۰ از سرگرفته خواهد شد.

این پرواز پس از خروج بوئینگ ۷۲۷ از سرویس متوقف شده بود. این مقام ایرانی خاطرنشان کرد: اکثر تولیدکنندگان غربی هواپیما ابراز علاقمندی می‌کنند چراکه این احساس را دارند که در صورت گشوده شدن درهای ایران، آنها باید آنجا باشند.

بسیاری از آنها هم‌اکنون با ما تماس گرفته‌اند. آنها می خواهند هواپیماهای خود را به ایران بفروشند زیرا (در ایران) پتانسیل بزرگی وجود دارد.

وی افزود: ناوگان موجود این شرکت بر پایه هواپیماهای ایرباس ای۳۰۰ و ای ۳۱۰ پهن‌پیکر که سال‌ها پیش تولید آنها متوقف شده و ای ۳۲۰ است. همچنین چند فروند ۷۴۷ اس و فوکر ۱۰۰ اس نیز در این ناوگان وجود دارد. ۷ جتی که در حال حاضر فعالیت نمی‌کردند با این قطعات و رسیدگی دوباره می‌توانند، پرواز کنند. 

برچسب‌ها:

نظر شما