شناسهٔ خبر: 56748 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بانک جهانی پیش بینی کرد

رشد اقتصادی جهان ۲.۸ درصد کاهش می یابد

بانک جهانی

به گزارش نماینده به نقل از فارس ؛ بانک جهانی که دو بار در سال پیش بینی خود را نسبت به رشد اقتصاد جهانی منتشر می کند، در گزارش دوم خود نسبت به سال جاری پیش بینی چشم انداز رشد اقتصادی جهان را به ۲.۸ درصد کاهش داد.

این بانک در اولین پیش بینی خود رشدی ۳.۲ درصدی را برای اقتصاد جهان در سال جاری پیش بینی کرده بود که در گزارش اخیر این بانک این میزان با ۰.۴ درصد کاهش همراه بوده است.

این گزارش می افزاید یکی از علل کاهش پیش بینی چشم انداز رشد اقتصادی جهان، رشد ناامید کننده اقتصادی کشورهای در حال توسعه در سال جاری است.

بر اساس این گزارش، شرایط جوی نامناسب در آمریکا، بحران اوکراین، اصلاحات و ایجاد توازن در چین، و همچنین مناقشات سیاسی در بسیار از کشورهای با سطح درآمدی متوسط روند اصلاحات اقتصادی را در جهان کند کرده است.

این بانک رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه را در ابتدای سال جاری معادل ۵.۳ درصد پیش بینی کرده بود که این شاخص را در گزارش اخیر خود با ۰.۵ درصد کاهش معادل ۴.۸ درصد پیش بینی کرده است. این شاخص در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به ترتیب معادل ۵.۴ و ۵.۵ درصد توسط این بانک پیش بینی شده است.

بانک جهانی همچنین پیش بینی رشد اقتصادی چین را از ۷.۷ درصد در ابتدای سال به ۷.۶ درصد تقلیل داده است و اعلام کرده است که دستیابی به این میزان رشد اقتصادی به میزان موفقیت مقامات چین در روند اصلاحات در این کشور بستگی دارد.

بر اساس اعلام بانک جهانی نرخ رشد کشورهای در حال توسعه نسبتا کم است و توانایی ایجاد مشاغل مورد نیاز برای بهبود وضعیت زندگی ۴۰ درصد جمعیت فقیر جهان را نخواهد داشت.

بر همین اساس کشورها باید میزان سرمایه گذاری خود را در اصلاح بخش های ساختاری خود افزایش دهند تا سطح رشد اقتصادی را به میزان مطلوب برای ریشه کردن فقر برسانند.

در این گزارش رشدی ۱.۱ درصد برای اتحادیه اروپا و ۲.۱ درصدی برای آمریکا پیش بینی شده است. بانک جهانی پیشتر چشم انداز رشد اقتصادی آمریکا را ۲.۸ درصد اعلام کرده بود که با توجه به شرایط جوی نامطلوب در این کشور، این بانک پیش بینی خود را در مورد رشد اقتصادی این کشور به ۲.۱ درصد کاهش داد.

برچسب‌ها:

نظر شما