شناسهٔ خبر: 56719 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تذکر جدی رئیس کمیسیون آموزش به فرجی‌دانا

به وزارت علوم تذکر جدی داده می‌شود که از تندروی در انتصابات و حمایت از برخی از افراد مسئله‌دار و فتنه‌گر پرهیز کند

محمدمهدی زاهدی 1 وزارت علوم رعایت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را در انتصاب رؤسای دانشگاه‌ها لحاظ کرده و مشی اعتدال اعلام شده توسط آقای روحانی ریاست جمهوری را پیاده کند.

به گزارش نماینده، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ضمن حمایت از مذاکره‌ و گفت‌وگو در خصوص انرژی هسته‌ای، از مذاکره‌کنندگان انتظار داریم در لحظه لحظه مذاکرات، منافع ملی و خطوط قرمز را در نظر داشته باشند. چرا که طرف مقابل تلاش دارد از این لحظات سوءاستفاده کند و برخی خواسته‌های ناحق خود را به تیم مذاکره‌کننده تحمیل کند. زیرا آنان به ویژه آمریکا همواره نشان داده که قابل اعتماد نیست و همواره زیاده‌خواهی می‌کند.

وی ادامه داد: آمریکا از رژیم صهیونیستی جنایتکار که دارای کلاهک‌های اتمی زیادی است حمایت می‌کند، اما ما که به دنبال تسلیحات نظامی نبوده‌ایم و به فرمایش رهبر معظم انقلاب تولید و استفاده از آن را حرام می‌دانیم، اینگونه تحت فشار آمریکا و عیادی او قرار می‌گیریم. لذا تیم مذاکره‌کننده از لحظه لحظه مذاکرات بایستی حداکثر بهره‌برداری را بکند و مراقب توطئه‌های آمریکا باشد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس افزود: حضور گروه‌های تندروی تکفیری در منطقه و تحرکاتی که این گروهکها در منطقه نظیر سوریه و عراق داشتند و برخی اقدامات تروریستی آنها روی جنایتکاران بزرگ تاریخ را سفید کرده است. متأسفانه این گروه‌ها تحت حمایت رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار و برخی کشورهای منطقه قرار دارد و  کشورهای منطقه بدانند که اگر با این گروهک مقابله نشود، یقیقاً دامن آنها را خواهد گرفت و آنان سرنوشتی بدفرجام را در آینده‌ای نزدیک خواهند داشت.

زاهدی با اشاره به اقدامات گروهک‌های تروریستی در عراق گفت:‌ در روزهای گذشته به دنبال شکست گروهک تروریستی داعش در سوریه این گروهک در عراق فعال شده و تلاش کرده است که انتقال سوریه را در عراق جبران کند؛ همه می‌دانند که بدنه اصلی داعش بقایایی از حزب بعث عراق و بعثی‌های ارتش صدام است. انشاءالله دولت مالکی که در انتخابات اخیر نشان داده است از پشتوانه عظیم مردم عراق برخوردار است به کمک مردم و ارتش عراق این تروریستها را سرکوب خواهد کرد و توطئه‌های خارجی را نقش بر آب خواهد کرد.

وی با اشاره به موضوع فرهنگ در کشور گفت: موضوع فرهنگ مقوله‌ اساسی است که باید در تمامی برنامه‌ها لحاظ شود. اما به نظر می‌رسد که این روزها برخی از دست‌اندرکاران دولتی تسامح و تساهل در حوزه فرهنگ پیش گرفته‌اند که این برخلاف رفتار، گفتار و مشی امام راحل و امام خامنه‌ای است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: تذکر جدی به مسئولان فرهنگی داده شده بود. بویژه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ آنها باید مراقبت لازم را در این زمینه داشته باشند چرا که این روزها دغدغه اصلی برای مردم متدین و علما و مراجع این موضوع شده است.

زاهدی گفت:‌ سیاستهای اقتصاد مقاومتی که در ۲۹ بهمن سال گذشته ابلاغ شد هنوز پس از ۴ ماه در هاله‌ای از ابهام جهت تحرک‌بخشی به آن است و ما همچنان شاهد رکود و بیکاری در کشور هستیم و روز به روز بیکاری افزایش پیدا می‌کند؛ تیم اقتصادی دولت متأسفانه همراه و یکدل نیستند و برخی از مشکلات به واسطه این عدم همراهی بین تیم اقتصادی دولت است. به عنوان یک مثال کوچک، یکسال است که شرکت بوتیای فولاد کرمان در تلاش است مبلغی پول را فاینانس کند، اما بین دستگاه‌های مختلف در رفت‌ و آمد است و هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: در کشور هزاران معدن را افراد سودجو ثبت کرده‌اند و بدون بهره‌برداری و فقط و فقط در فضای دلال‌بازی با آنها معامله می‌کنند؛ از وزارت صنعت انتظار است با این افراد برخورد شود و حق بیت‌المال را از آنان پس بگیرند و باید با پدیده رانت‌خواری و مافیای معدن برخورد انقلابی شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس خطاب به وزارت علوم تأکید کرد: به وزارت علوم تذکر جدی داده می‌شود که از تندروی در انتصابات و حمایت از برخی از افراد مسئله‌دار و فتنه‌گر پرهیز کند و رعایت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را در انتصاب رؤسای دانشگاه‌ها لحاظ کرده و مشی اعتدال اعلام شده توسط آقای روحانی ریاست جمهوری را پیاده کند.

 

منبع: تسنیم

نظر شما