شناسهٔ خبر: 56629 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

دستبرد به طلا فروشی در ۴۹ ثانیه

به گزارش نماینده به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ آفتاب تازه غروب کرده بود، چهار مرد سوار بر پراید شده و خود را به مقابل پارک کودک ایلام رساندند، خوب به اطراف‌شان نگاه کردند و نقاب‌هایشان را به روی صورت کشیدند.

یکی از مردان در خودرو منتظر ماند و سه نفر دیگرشان از خودرو پیاده و وارد طلافروشی شدند، احتمالا مغازه را از قبل شناسایی کرده بودند. طلافروش و پسرش در مغازه بودند، سارقان به یک اسلحه کلاشینکف و دو اسلحه کمری مسلح بودند و یک نفر دیگر هم ساکی سیاه رنگ به دست گرفته بود.

یکی از سه مرد داخل مغازه که همگی لباس محلی به تن داشتند با اسلحه چند ضربه به شیشه ویترین زد اما شکسته نشد، این‌بار با شلیک گلوله شانسش را امتحان کرد، شیشه شکسته شد و با چند حرکت دستش حجم زیادی از طلاها را در ساک سیاه رنگ ریخت.

در این هنگام پسر طلافروش به عقب مغازه رفت و با اسلحه شکاری چند تیر به سمت مردان سیاه پوش شلیک کرد اما بدون اینکه گلوله‌یی به آنان اصابت کند چهار مرد از مغازه خارج و پس از سوار شدن بر پراید به سرعت از شهر خارج شدند. چند دقیقه بعد گشت انتظامی پلیس به محل طلافروشی رسید.

تمام این ماجرا ظرف ۴۹ ثانیه رخ داد و در کمتر از یک دقیقه مرد طلافروش بیش از یک کیلوگرم از طلاهایش را از دست داد، یک گلوله هم به طلافروش که حبیب صفرلکی نام دارد اصابت کرد و عوامل اورژانس وی را به بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام منتقل کردند. پ

سر صفرلکی مدعی است که سارقان ویترین مغازه را به گلوله بسته‌اند و مقادیر زیادی از طلاهای مغازه پدرش را به سرقت برده‌اند. ماموران کلانتری نیز به محل آمده و با توجه به حساسیت موضوع تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی نیز وارد محل شده و تحقیقات خود را آغاز کردند.

سرهنگ علیرضا گوهری، رییس پلیس آگاهی استان ایلام در این باره به خبرنگار «اعتماد» گفت: سرقت در ساعت ۲۰:۴۵ یکشنبه رخ داد و سارقان در عرض ۴۹ ثانیه یک کیلو و ۱۵۰ گرم از طلاهای این مغازه را ربوده و متواری شدند.

کارآگاهان در تحقیقات خود شماره پلاک خودروی پراید را به دست آوردند اما در تحقیقات بعدی مشخص شد که پلاک متعلق به یک دستگاه سواری پژو بوده که صبح روز حادثه مفقودیش به پلیس اعلام شده بود.

سرهنگ گوهری با بیان اینکه این مغازه به دوربین مداربسته مجهزبوده و محل سکونت طلافروش هم در همان جا بوده، تصریح کرد: پیش از این‌بارها نسبت به احتمال سرقت از این مغازه به مالکش تذکر داده بودیم چرا که محل قرار گرفتن این مغازه به گونه‌یی است که فاصله آن تا خروجی شهر ۵/۱ کیلومتر است و در عرض پنج دقیقه می‌توان از شهر خارج شد.

اما متاسفانه مالک توجهی به هشدارهای پلیس نداشت. رییس پلیس آگاهی ایلام همچنین این حادثه را دومین سرقت مسلحانه از طلافروشی در ایلام دانست و افزود: پیش از این تا آنجا که من به خاطر دارم دو سال پیش نیز سرقتی مسلحانه از یکی از طلافروشی‌های استان صورت گرفت که سارقان ظرف ۴۸ ساعت دستگیر شدند.

درباره این پرونده هم سرنخ‌هایی به دست آمده و تحقیقات برای دستگیری سارقان ادامه دارد.

سرهنگ حسین سماواتی، جانشین فرمانده انتظامی ایلام با بیان اینکه دستگاه اطلاعاتی نیروی انتظامی استان درپی دستگیری سارقان مسلح هستند، گفت: طرح مهار برای دستگیری این افراد صورت گرفته و تحت تعقیب نیروی انتظامی استان هستند.

سرهنگ سماواتی با انتقاد از اینکه متاسفانه هیچ کدام از طلا فروشی‌های استان به دستگاه امنیتی پلیس وصل نیستند، گفت: اگر این سیستم امنیتی در طلا فروشی‌ها وصل باشد، به سرعت پلیس در محل حادثه حضور یافته و دستگیری سارقان هم بسیار راحت‌تر انجام می‌شود.

چندی پیش، نیروی انتظامی در طرحی پیشنهادی از طلافروشان خواسته بود از طلاهای بدلی در ویترین خود استفاده کرده و طلاهای اصلی را در گاوصندوق نگهداری کنند که به نظر می‌رسد عملی کردن این طرح نقش مهمی در کاهش آمار وقوع سرقت از طلافروشی‌ها خواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما