شناسهٔ خبر: 56622 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

سرمربی آلمان: شرایط آب و هوایی برزیل کار را سخت کرده است

سرمربی آلمان

به گزارش نماینده، سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان با بیان اینکه در دو دوره قبلی جام جهانی، آلمان ها در مرحله نیمه نهایی حذف شده اند، گفت: برای قهرمانی در برزیل همه تلاش ها خود را خواهیم کرد، هر چند که شرایط آب و هوایی کار را سخت خواهد کرد.

«یوآخیم لوو» دو روز مانده به آغاز جام جهانی ۲۰۱۴ فوتبال در برزیل، در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری آلمان (د.پ.آ)، درمورد آخرین وضعیت این تیم در این رویداد بزرگ ورزشی جهان، گفت: جام جهانی با دیگر رقابت های بین المللی فوتبال بسیار متفاوت است و در هر کدام از مسابقات ممکن است به یک باره همه چیز برای یک تیم تمام شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان در پاسخ به اینکه آیا می توان به قهرمانی این تیم در برزیل امیدوار بود، گفت: من همیشه به فکر این هستم که چطور می توان وضعیت تیم ملی را به شرایط ایده آل رساند، اما روند یک مسابقه آنهم در جام جهانی فوتبال را نمی توان به طور کامل برنامه ریزی و پیش بینی کرد، در یک مسابقه بزرگ اتفاقات غیرقابل پیش بینی همیشه رخ می دهد که از دست ما خارج است.

یوآخیم لوو افزود: درمورد ۴ تیم مرحله نیمه نهایی در رقابت های جام جهانی باید گفت که همه تقریبا در یک سطح هستند و وضعیت این تیم ها در مسابقات این مرحله را درصدی از شانس، تعداد بازیکنان مصدوم و محروم و همچنین برخی از اتفاقات پیش بینی نشده دیگر تعیین خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در جام جهانی ۲۰۱۰، آلمان بازی های خوبی ارائه کرد و در نهایت نیز در مقابل اسپانیا باختیم که قهرمان شد و در سال های اخیر در سطح عالی فوتبال دنیا ظاهر شده است.

یوآخیم لوواضافه کرد: ما در این دوره همه تلاش خود را برای ارتقای سطح فوتبال آلمان و ثبات تیمی تا رسیدن به قهرمانی انجام خواهیم داد و در این راه بعد از هر بازی باید به فکر بهتر شدن برای مسابقه بعدی باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان مصدومیت ˈمارکو رویسˈ هافبک تهاجمی جوان و اثر گذار تیمش که بخاطر مصدومیت در آخرین روزها از حضور در برزیل باز ماند، را خبری بد برای تیم دانست و پرکردن جای خالی این بازیکن را یکی از مشکلات خود عنوان کرد.
یوآخیم لوو در پاسخ به اینکه آیا ترکیب ثابت تیم برای اولین دیدار آلمان ها در مقابل تیم ملی پرتغال در تاریخ ۱۶ ژوئن ( ۲۶ خرداد) مشخص شده است یا نه، گفت: برای من آخرین تمرینات تیم ملی آلمان بسیار مهم است و بعد از آن است که ترکیب نهایی را مشخص خواهم کرد، البته تا حدودی برای خود من این موضوع روشن است.

وی افزود: ترکیب نهایی بعد از تمرینات قبل از دیدار مقابل پرتغال و مشاهده وضعیت بازیکنان در تطبیق با شرایط آب و هوایی برزیل و همچنین مصدومیت های احتمالی مشخص خواهد شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان درمورد وضعیت آمادگی باستین شوان اشتایگر و سامی خدیرا هافبک های دفاعی آلمان که تازه از بند مصدومیت رهایی یافته اند، گفت: با اینکه هر دو این بازیکنان در مقابل ارمنستان بازی کردند و مهره های ارزشمندی برای تیم محسوب می شوند، اما هنوز به ۱۰۰ درصد آمادگی نرسیده اند و ما در روزهای آینده نیز به صورت فشرده تمرینات آماده سازی خود را با آنها ادامه خواهیم داد.

یواخیم لوو تاکید کرد: در جام جهانی فقط ۱۱ بازیکن داخل زمین مهم نیست، بلکه بازیکنان ذخیره روی نیمکت نیز وظایف مهمی بر عهده دارند که باید به خوبی انجام دهند، هیچکس نباید در برزیل انتظار بازی فیکس و ۹۰ دقیقه ای داشته باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان، شرایط آب و هوایی برزیل را مشکل مهمی که همه تیم ها با آن مواجه خواهند بود نام برد و افزود: در این جام جهانی به خاطر شرایط آب و هوایی هیچ تیمی نمی تواند با ترکیب ثابت همه مسابقات را انجام دهد.

یواخیم لو در پاسخ به سوالی در مورد احتمال خروج زود هنگام آلمان از رقابت های جهانی برزیل، گفت: اگر قدرت های فوتبال دنیا مانند برزیل، آرژانتین، اسپانیا، ایتالیا و آلمان در مرحله اول حذف شوند، حتما این مربی است که زیر تیغ انتقادها قرار خواهد گرفت اما من می توانم واقع بینانه ارزیابی کنم که چنین اتفاقی برای ما نخواهد افتاد.

وی با بیان اینکه به عملکرد بازیکنان خود اعتماد کامل دارد، افزود: اینکه آلمان طی سال های گذشته در فهرست فیفا جزو تیم های برتر فوتبال دنیا معرفی می شود، احساس خوبی به من می دهد و اطمینان دارم که آلمان نتایج خوبی در برزیل کسب خواهد کرد.

نظر شما