شناسهٔ خبر: 56568 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نشریه المنار:‌

حکام سعودی باید واقعیت عراق و سوریه را بپذیرند

یک نشریه چاپ بیت‌المقدس در گزارشی با اشاره به هزینه صدها میلیون دلاری سعودی‌ها برای شکست انتخابات عراق و سوریه نوشت: سعودی‌ها همچنان اصرار دارند سرشان را به دیوار بکوبند.

به گزارش نماینده، نشریه المنار چاپ بیت المقدس در گزارشی  با  اشاره به ادامه سیاست های اشتباه دربار سعودی در قبال سوریه و عراق نوشت:‌ نظام سعودی همچنان واقعیت جدید و تحولات در دو صحنه سوریه و عراق را نمی خواهد بپذیرد.

این نشریه در گزارشی تحت عنوان « پول هنگفتی که سعودی برای شکست انتخابات سوریه و عراق هزینه کرد» به نقل از منابع  مطلع نوشت:‌ نظام سعودی به رغم اینکه در حال حاضر به همراه متحدانش و گروههای تروریستی همسو با خود در حال بررسی دلایل شکست سیاستهای مربوط به تحولات سوریه و عراق است لیکن همچنان واقعیت های جدید و تحولات در دو صحنه سوریه و عراق را رد می کند و همچنان بر کوبیدن سرش به دیوار پا فشاری می کند و همچنان به تجهیز تروریستها به سلاح در داخل عراق و سوریه مبادرت می نماید.

المنار نوشت: محافل نزدیک به دربار سعودی گزارش داده اند که ریاض صدها میلیون دلار خرج شکست انتخابات در عراق و یا محاصره نخست وزیر این کشور نوری مالکی  که ائتلافش در انتخابات اخیر پارلمانی پیروز شد کرده است.

برپایه این گزارش در حال حاضر سعودی ها در صدد اختصاص بودجه اضافی برای حمایت از گروهک های تکفیری در عراق و جذب مزدوران بیشتر با هدف انفجار عراق و اشغال دو نهاد نظامی و امنیتی هستند. همین سیاست را سعودی ها در سوریه نیز دنبال می کنند و بر حمایت خود از تروریستهادر این کشور هم ادامه می دهند.

المنار نوشت: با این وجود حکام سعودی بسیار نگران بازگشت این تروریستها به درون عربستان و هدف قرار دادن منافع در باره و کشورهای غربی در عربستان هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما