شناسهٔ خبر: 56525 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

چند نفر منتظر دریافت وام ازدواج هستند ؟

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم ؛مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی درباره افرادی که در صف ازدواج هستند گفت : تا دیروز (۱۹ خرداد ماه) یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۶۰ نفر در صف وام ازدواج در سامانه بانک مرکزی هستند که حداقل یک سال باید در صف بمانند.

وی درباره فعال نبودن سامانه ازدواج برای برخی از بانک‌ها و شکایات مردم در این خصوص اظهار داشت: برخی اوقات نسبت تسهیلات به سپرده برخی‌ها به صددرصد می‌رسد و بانک مرکزی موقتا سامانه را برای آنها غیرفعال می‌کند تا زمانی که سپرده جدید بگیرند و منابعشان بالا برود.

میر محمد صادقی تاکید کرد: آمار نشان می‌دهد با توجه به کمبود منابع قرض الحسنه در سیستم بانکی طی سال‌های گذشته در پرداخت وام ازدواج موفق بوده‌ایم و آحاد مردم موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در ادامه به تشریح نسبت تسهیلات به سپرده‌های قرض‌الحسنه در سیستم‌ بانکی پرداخت و افزود: در سال‌های ۸۸ و ۸۹ این نسبت ۴۲.۶ درصد بوده در حالیکه سال ۸۹ به ۹۰ این نسبت ۹.۳ درصد، در سال ۹۰ به ۹۱ این نسبت ۲۷.۹ درصد و در سال ۹۱ و ۹۲ ،۲۶- درصد برآورد شده است.

وی در توضیح دلایل منفی شدن نسبت تسهیلات به سپرده‌های قرض‌الحسنه در سال گذشته تصریح کرد: بسیاری از حساب‌های مردم که برای یارانه اختصاص داده اند حساب قرض‌الحسنه بوده است و از آنجایی که یارانه در حساب ماندگاری ندارد و مردم پول‌ها را از آن خارج می‌کنند این آمار در سال‌های گذشته منفی شده است اما بدون احتساب یارانه‌ها می‌توان گفت رشد سپرده‌های قرض‌الحسنه طی سال گذشته ۷- درصد بوده است.

نظر شما