شناسهٔ خبر: 56508 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد:

گزارش شهرداری تهران از خسارات ناشی از توفان در تهران

طوفان معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ای شهری شهرداری تهران با اشاره به توفان در هفته گذشته در تهران گفت: در این حادثه ۲۵۶۰ اصله درخت شکسته و یا از ریشه درآمده‌اند و بالغ بر ۸۰ نفر مجروح شدند

به گزارش نماینده به نقل از فارس، محمود صلاحی معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ای شهری شهرداری تهران در هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران گزارشی از اقدامات انجام شده توسط شهرداری تهران در پی وقوع توفان شدید در روز دوشنبه به تاریخ ۱۲ خرداد ۹۳ ارائه کرد.

وی افزود: این حادثه حدود ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه و به طور ناگهانی و غیرمنتظره و متاسفانه بدون اطلاع هواشناسی در شهر تهران صورت گرفت.

وی تصریح کرد: البته سازمان هواشناسی برای شهر تهران بادهای نسبتا شدیدی را پیش‌بینی کرده بود اما هیچگاه فکر نمی‌کرد که این بادها تبدیل به توفان شود و متاسفانه هشداری را نیز برای آمادگی شهروندان نداده بود.

صلاحی خاطرنشان کرد: از زمان وقوع توفان به تدریج بر سرعت آن افزایش پیدا کرد که خساراتی را در ۲۲ منطقه تهران به وجود آورد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ای شهری شهرداری تهران گفت: این حادثه در ۵۰ سال گذشته سابقه نداشته است ضمن اینکه طبق قوانین و مقررات خسارات غیرمترقبه باید از سوی دستگاه‌های مسئول و دولتی برآورده شود که ما نیز به زودی گزارش برآورد خسارات به شهروندان و شهر را آماده و در اختیار استانداری قرار خواهیم داد.

وی افزود: در زمان وقوع توفان در تهران ۳۲۰ مورد عملیات آتشنشانی از سوی سازمان مربوطه صورت گرفته است که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

صلاحی بیان داشت در پی وقوع توفان در شهر تهران ۲۵۶۰ اصله درخت شکسته و یا از ریشه درآمده‌اند که این آمار در ۲۲ منطقه تهران متفاوت بوده است.

صلاحی تصریح کرد: در پی وقوع توفان ۹۱ تابلو و ۲۸ چراغ راهنمایی سقوط، ۸۳ خودرو آسیب، ۱۰ دکل مخابرات سقوط و همچنین ۲۱۹ بنر و پرچم به پایین افتاده بودند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ای شهری شهرداری تهران گفت: دو المان، ۹ داربست، ۲۲ تیربرق و ۲۸ مورد ریزش دیوار و همچنین ۳ مورد خرابی سقف در این حادثه صورت گرفته است.

صلاحی در ادامه جلسه با اشاره به آمار مجروحان و کشته‌گان در پی توفان در شهر تهران گفت: ۵ نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و بالغ بر ۸۰ نفر از شهروندان از جمله ۶۳ نفر مرد و ۱۷ نفر خانم در این حادثه دچار مجروحیت و جراحت شدند.

وی در پایان گفت: به زودی نحوه پرداخت خسارت به شهروندان اعلام خواهد شد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۳۲۰۰۰۰۴۷۰#sthash.CVwNIGBl.dpuf

نظر شما