شناسهٔ خبر: 56503 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شاکری در جلسه امروز شورای شهر خواستار شد

شهرداری سهم خود از لایحه عفاف و حجاب را در دستور کار قرار دهد

شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری سهمی که در لایحه عفاف و حجاب برای آن مشخص شده را در دستور کار قرار دهد تا دغدغه ائمه جمعه در این حوزه برطرف شود.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، مجتبی شاکری در هفتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تذکراتی که چند هفته پیش جمعی از ائمه جمعه درباره عفاف و حجاب دادند، اظهار داشت: بسیاری از امور مدیریت شهری در اختیار شهرداری است و سهم این نهاد در لایحه عفاف و حجاب که تکلیف ۲۵ دستگاه را مشخص کرده و در دولت قبل ابلاغ نشد در دستور کار قرار گیرد تا دغدغه ائمه جمعه را پاسخگو باشد.

وی با اشاره به نوع موسیقی‌هایی که در فرهنگسراها مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت:‌ استفاده از موسیقی‌های انقلابی در فرهنگسراها موجب انبساط خاطر است ولی اگر بخواهیم فرهنگسراها را محلی برای آموزش موسیقی کنیم به صلاح شهرداری نیست ضمن اینکه نمی‌توانیم بودجه عمومی شهر را به این قضایا اختصاص دهیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات خود تذکری نسبت به دستور جلسه امروز شورا داد و گفت: اگر طبق آیین‌نامه قرار است ۴۸ ساعت پیش از آغاز جلسه شورا پیوست‌ها به دست اعضاء برسد باید این نکته را مورد توجه قرار دهیم زیرا روز گذشته ساعت ۱۶ پیوست‌های جلسه به دستمان رسید.

شاکری افزود: این در حالی است که در دستور جلسه امروز موضوعی مربوط به سازمان تاکسیرانی وجود دارد که لازم بود اعضاء پیش از بررسی آن در صحن شورا آن را مطالعه می‌کردند بنابراین بهتر است این موضوع از دستور جلسه خارج شود.

وی همچنین گفت: بعد از تذکراتی که اعضای شورا مطرح می‌کنند و موضوع به طرح سوال کشیده می‌شود باید جمع نسبت به قانع شدن یا نشدن نسبت به پاسخی که ارائه شده نظر دهند بنابراین با توجه به این مسئله لازم است اصلاح آیین‌نامه شورا مانند آنچه در مجلس شورای اسلامی مورد استفاده قرار گرفته، در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما