شناسهٔ خبر: 56467 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بازی «ایران - ترینیداد» از نگاه رسانه های بین المللی

تیم ملی

به گزارش نماینده، سایت های مختلف در سرتاسر دنیا نسبت به پیروزی ۲-۰ ایران مقابل ترینیداد و توباگو واکنش نشان دادند.

کیکر: بردی راحت برای ایران در بازی آزمایشی/ داوری بازی نکرد

معتبرترین هفته‌نامه ورزشی آلمان نوشت: ایران در بازی آزمایشی با ترینیدادو توباگو بردی راحت کسب کرد و دنیل داوری در درون دروازه قرار نگرفت.
نشریه کیکر گزارشی از بازی آزمایشی شب گذشته ایران مقابل ترینیدادوتوباگو منتشر کرد. این هفته‌نامه در سایت خود نوشت: تیم ایران در آخرین آزمایش قبل از بازی نخست خود در جام جهانی مقابل نیجریه (۲۶ خرداد) به پیروزی راحت ۲ بر صفر رسید. بازیکنان کارلوس کی‌روش در سائوپائولو مقابل ترینیدادتوباگو با نتیجه ۲ بر صفر برنده شدند. در حالیکه نیمه اول با یک گل پیش بودند. احسان حاج صفی و رضا قوچان نژاد در دقایق ۴۵ و ۵۴ گل‌های ایرانی‌ها را به ثمر رساندند.

کیکر ادامه داد: نکته حیرت‌انگیز این بود که در دروازه علیرضا حقیقی از تیم کووییلای پرتغال ایستاد. در حالیکه پیش‌‌بینی می‌شد برای قرار گرفتن در دروازه‌ دوئلی بین دنیل داوری از اینتراخت برانشوایگ و رحمان احمدی از سپاهان به وجود آید.

اسکای:برنامه‌‌های تیم ایران کامل شد

یک سایت انگلیسی نوشت: با برد مقابل ترینیداد برنامه‌های ایران کامل شد
سایت اسکای گزارشی از بازی شب گذشته تیم ملی ایران مقابل ترینیدادتوباگو منتشر کرد.

این پایگاه اینترنتی نوشت: رضا قوچان نژاد با گلی که زد، باعث ثبت برد ۲ بر صفر مقابل ترینیدادتوباگو شد و ایران برنامه‌های خود را برای آماده‌سازی جام جهانی کامل کرد.

این سایت ادامه داد: ایران مقابل درهای بسته در ورزشگاه کورینتیانس آره‌نا در سائوپائولو بازی کرد و کارلوس کی‌روش دید که تیمش در مرحله آماده‌سازی قبل از جام عاقبت برنده شد. این در حالی بود که در چند هفته گذشته ایران مقابل بلاروس، مونته‌نگرو و آنگولا به تساوی رسیده بود.

برد ایران بدون حضور تماشاگر و خبرنگار

یک سایت ورزشی نوشت تیم ملی ایران در جدالی که تماشاگر و خبرنگار در آن حضور نداشتند، به پیروزی مقابل ترینیدادتوباگو رسید.
یک سایت انگلیسی در تحلیلی در مورد بازی شب گذشته ایران مقابل حریف آزمایشی‌اش نوشت:ایران توانست ترینیداد را در مرحله آماده‌سازی برای جام جهانی ۲ بر صفر شکست دهد در حالیکه این مصاف بدون تماشاگر و خبرنگار بود.

این سایت ادامه داد: احسان حاج صفی در اواخر نیمه اول گلزنی کرد و رضا قوچان‌‌نژاد که در تیم انگلیسی چارلتون بازی می‌کند، در نیمه دوم شمار گل‌های تیمش را افزایش داد. این در حالی بود که باد در زمین واقع شده در شمال سائوپائولو می‌وزید.

 پیروزی روحیه بخش تیم ملی ایران در آستانه جام جهانی
تارنمای کنفدراسیون فوتبال آسیا بدنبال پیروزی تیم ملی ایران مقابل ترینیداد و توباگو نوشت تیم ایران با اطمینان کامل جام جهانی را آغاز می کند.
به گزارش تارنمای ای اف سی، مردان کارلوس کی روش در نیمه اول تیم برتر میدان بودند و اولین گل این دیدار را احسان حاج صفی به ثمر رساند. رضا قوچان نژاد نیز دومین گل ایران را در نیمه دوم وارد دروازه حریف کرد.

با این حال حال جواد نکونام نتوانست ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند و این بازی با نتیجه دو بر صفر به سود تیم ملی ایران پایان یافت.

تیم ملی فوتبال ایران یکشنبه شب در آخرین دیدار تدارکاتی خود پیش از شروع جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با نتیجه دو بر صفر ترینیداد و توباگو را شکست داد.

این پیروزی نوار سه تساوی برای تیم صدرنشین آسیا را پاره کرد. تیم ملی ایران در دیدار برابر بلاروس و مونته نگرو دو تساوی بدون گل داشت و دیدار آنها مقابل آنگولا نیز با نتیجه یک بر یک به تساوی انجامید.

تمرکز ایران در حال حاضر معطوف به اولین دیدار آنها برابر نیجریه در روز ۱۷ ژوئن است. نیجریه ای ها در دیداری تدارکاتی مقابل تیم یونان تساوی بدون گل داشتند. آنها در بازی مقابل آمریکا نیز دو بر یک تن به شکست دادند.

شاگردان کی‌روش نمره قبولی گرفتند/ آنها با روحیه وارد جام جهانی می‌شوند

یک سایت برزیلی در تحلیل دیدار دوستانه تیم ملی مقابل ترینیدادوتوباگو نوشت: شاگردان کارلوس کی‌روش در آخرین بازی دوستانه خود نمره قبولی گرفتند.
سایت ترا برزیل در تحلیل دیدار دوستانه تیم‌های ایران و ترینیدادوتوباگو نوشت: تیم ملی ایران با گل‌های دو مهاجم جوان خود یعنی احسان حاج‌صفی و رضا قوچان‌نژاد مقابل ترینیدادوتوباگو به برتری رسید و در آخرین بازی آزمایشی قبل از حضور در جام جهانی با کسب این برد نمره قبولی گرفت.

این سایت نوشت: گل اول ایران روی ضربه کرنر از سمت راست زده شد که حاج‌صفی جایگیری خوبی داشت و با دقت توپ را به کنج دروازه رساند. پس از آن تا پایان نیمه اول ایران صاحب موقعیت دیگری شد چرا که دژاگه در محوطه جریمه حریف توسط بازیکنان ترینیدادوتوباگو سرنگون شد و داور بی‌درنگ فرمان پنالتی را داد اما ضربه پنالتی جواد نکونام به تیرک دروازه اصابت کرد و تبدیل به گل نشد.

این سایت نوشت: گل دوم ایران هم توسط قوچان‌نژاد که عامل صعود این تیم به جام جهانی بود در نیمه دوم زده شد. این آخرین محک ایران قبل از شروع کار در جام جهانی بود. پیش از این ایران سه تساوی مقابل بلاروس، مونته‌نگرو و آنگولا کسب کرده بود. اکنون به نظر می‌رسد با این برد بازیکنان ایران در شرایط روحی بهترین برای شروع کار در جام جهانی قرار گرفتند.

همچنین سایت ورزش برزیل در گزارش تحلیل این بازی با اشاره به شرایط خوب جسمانی بازیکنان ایران مقابل ترینیدادوتوباگو نوشت: در ادامه اردوی ایران در کمپ باشگاه کورینتیانس شاگردان کارلوس کی‌روش از تمرینات خود در برزیل با یک برد مقابل تیم ترینیدادوتوباگو نتیجه گرفتند. بعد از این برد همچنین بازیکنان ایران پرتلاش و با انگیزه به کار خود در کمپ باشگاه کورینتیانس ادامه می‌دهند.

 

منبع: فارس

نظر شما