شناسهٔ خبر: 56462 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

شنيده‌هایی ناخوشایند از فدراسيون / چرا تاج به برزيل نرفت؟

تاج خبرهاي رسيده حكايت از آن دارد كه سناريوي بركناري رييس فدراسيون فوتبال در جام‌جهاني ۲۰۰۶ آلمان بار ديگر در حال تكرار است.

به گزارش نماینده به نقل از  بانك ورزش، پيش از جام‌جهاني ۲۰۰۶ آلمان، در حالي كه خيلي از مسئولين وقت فدراسيون فوتبال به دنبال حضور در جام‌جهاني بودند، محمد مهدي نبي كه آن زمان مسوول مسابقات فدراسيون فوتبال بود، به دليل بيماري همسرش به آلمان نرفت و پس از آن گفته شد او در نبود دادكان، با مسوولين سازمان ورزش و برخي سياسيون رايزني كرده بود تا بعد از بركناري دادكان به رياست فدراسيون فوتبال منصوب شود.هرچند نبي در نهايت به خواسته اصلي خود نرسيد و تنها توانست از سمت قبلي‌اش به عنوان مسوول برگزاري ليگ يك به دبيركلي فدراسيون فوتبال ارتقا درجه يابد. اين در حالي است كه اكنون آن سناريو بار ديگر در حال تكرار است، يكي از مسوولين سازمان ليگ درخصوص عدم حضور مهدي تاج در برزيل به خبرنگار بانك ورزش گفت: قرار بود آقاي تاج به برزيل سفر كند اما به دليل اينكه نمي‌تواند مدت زمان زيادي را در هواپيما بنشينند، اين سهميه را به بهمني، مدير روابط عمومي سازمان ليگ بخشيدند.
هرچند اين دليل براي نرفتن تاج مطرح است اما شنيده مي‌شود او در حال رايزني با نمايندگان مجلس و مسوولين وزارت ورزش است تا در صورت عدم موفقيت تيم ملي در جام‌جهاني شرايط رياستش را در فدراسيون فوتبال فراهم كند. از همين روي يكي از نزديكان تاج كه در سازمان ليگ هم حضور دارد در خصوص اين تلاش‌هاي زيرپوستي تاج به خبرنگار بانك ورزش گفت: با توجه به روابط خوبي كه تاج با برخي مديران دارد، من هم شنيده‌ام كه بحث حضور او  به عنوان رييس فدراسيون بعد از كفاشيان جدي است.
اين مقام آگاه همچنين پرده از برنامه‌هايي كه تاج براي آينده فوتبال ايران دارد و آن برنامه‌ها را در دفترش براي برخي از نزديكانش تشريح كرده بود، برداشت. البته گفته مي‌شود تاج در كنار بحث رياستش در فدراسيون فوتبال، به دنبال آن است تا حضور مديران اصفهاني را در فوتبال گسترش دهد و از همين روي ساكت را به عنوان مشاور عالي سازمان ليگ به تهران آورده و حتي در طبقه ششم سازمان ليگ به وي دفتري مجزا داده است. در همين زمينه يكي از مسوولين سازمان ليگ دليل انصراف ساكت از مديرعاملي پرسپوليس و استقلال را مخالفت تاج دانست. چرا كه گفته مي‌شود در صورت رياست تاج در فدراسيون فوتبال، او ساكت را به عنوان رييس سازمان ليگ به مجمع معرفي خواهد كرد.
حال بايد ديد سناريوي تكراري ۲۰۰۶ بار ديگر فوتبال ايران را دچار تغيير مديريتي مي‌كند يا خير.

نظر شما