شناسهٔ خبر: 56455 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

محمدنبی تاکید کرد:

تیم ملی ایران شرایط خوبی دارد/ تمرکز در جام جهانی بسیار مهم است

نبی سرپرست تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد این تیم با توجه به اردوهایی که پشت سر گذاشته، شرایط مطلوبی دارد و از نظر آمادگی جسمانی نیز در شرایط خوبی قرار دارد.

به گزارش نماینده، مهدی محمدنبی در مورد شرایط بازیکنان در فرصت ۴ روز مانده به جام جهانی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: جام جهانی را به چند بخش می‌توان تقسیم کرد. بخشی از آن به بازیکنان با تجربه، بخشی دیگر به بازیکنانی که تجربه کمتری دارند و بخش سوم به کادر فنی باز می‌گردد که تجربه حضور در جام جهانی را  دارند.این سه بخش بی شک با تلاش در جام جهانی می‌توانند نتایج خوبی را به دست بیاورند.

وی در ادامه بیان کرد: بازیکنی که برای نخستین مرتبه به تیم ملی فوتبال ایران ملحق شده و در رویداد مهمی چون جام جهانی حضور دارند، بی‌شک تجربه‌اش را زمانی به دست می‌آورد که طبق خواسته سرمربی، مربی و یا بازیکنان با تجربه عمل کند تا موفق‌تر باشد.

سرپرست تیم ملی فوتبال ایران همچنین یادآور شد: بازیکنان باید در داخل زمین تمرکز لازم را داشته باشند تا بتوانند بازی خوبی به نمایش بگذارند. نخستین چیزی که در جام جهانی تاثیرگذار و نقطه قابل اهمیت است، تمرکز است. اگر اشتباه نکنم در جام جهانی ۱۹۹۸ و یا شاید ۲۰۰۲ بود که زیدان - بازیکن تیم ملی فرانسه که بازیکن بزرگ و با تجربه‌ای هم هست، با یک لحظه غفلت و عدم تمرکز در زمین بازی تکل خطرناکی را انجام داد!

وی در ادامه تاکید کرد: معتقدم تمرکز بین بازیکنان بسیار مهم بود و در کنار آن تجربه‌ای که در بازی‌های تدارکاتی و در نهایت تمریناتی که در زمین مسابقه کسب می‌کنند، می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. خوشبختانه تیم ملی فوتبال ایران با توجه به اردوهایی که پشت سر گذاشته، شرایط مطلوبی دارد و از نظر آمادگی جسمانی نیز در شرایط خوبی قرار دارد.

محمدنبی در ادامه بیان کرد: باز هم می‌گویم اگر بازیکنان اصل تمرکز را در زمین رعایت کنند و بتوانند از پتانسیل‌های خود به خوبی در زمین مسابقات استفاده کنند، امیدواری بیشتری برای نتایج خواهد بود. گروه سرپرستی، کادر فنی و تمام کسانی که در کنار و چارچوب کاری تیم ملی هستند، تمام تلاش خود را کرده‌اند و امیدوارم بازیکنان با کسب نتایجی خوب قدر زحماتی که خودشان، کار فنی و مربیان و کادر سرپرستی تیم کشیده‌اند، را دانسته و در بازی‌های پیش‌رو موفق باشند.

وی در خصوص دیدار با ترینیداد و توباگو تصریح کرد: این تیم سبک بازی‌اش شبیه تیم‌های آفریقایی و آمریکای جنوبی است و تقریبا نوع بازی این تیم به ما کمک کرد زیرا حریفان ما در جام جهانی تقریبا با این سبک بازی می‌کنند.

محمدنبی در پایان درباره دیدار ایران با ترینیداد و توباگو گفت: به لحاظ فیزیکی نیز معتقدم این تیم از نیجریه هم قوی‌تر است. بازی ایران با ترینیداد و توباگو بسیار خوب و درگیرانه بود. در آخر باز هم می‌گویم اگر بازیکنان تیم در زمین مسابقه و تمرین خواسته‌های کادر فنی را به خوبی اجرا کنند، می‌توانند موفق‌تر باشند.

 

منبع: مهر

نظر شما