شناسهٔ خبر: 56421 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دانشجو در جمع خبرنگاران:

درباره بورسیه‌ها روز گذشته به مجلس توضیح داده شد و مشکل خاصی نبود

کامران دانشجو وزیر سابق علوم با بیان اینکه کارنامه دیگران را خط خط کردن درست نیست، گفت: غلط‌گیری کارنامه دیگران کار دولت‌های ضعیف است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و آموزش عالی دولت دهم امروز پس از بازدید از آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران با اشاره به ادعای مطرح شده مبنی بر بورسیه ۳ هزار نفر در دولت سابق گفت: کارنامه دیگران را خط خط کردن درست نیست. دیروز به مجلس رفتند و در این باره صحبت کردند و مشکل خاصی هم نبوده است. 

وی با بیان اینکه دولت جدید باید کارنامه خود را ارائه دهد، اظهار داشت: ما می‌گوییم ۱۸ هزار نفر عضو هیئت علمی و ۵ هزار نفر بورسیه ایجاد کردیم و آنها نیز (دولت فعلی) بیایند بگویند آیا رشد علمی بیشتر شده یا نه؟ و تاکنون چقدر عضو هیئت علمی جذب کرده‌اند. 

دانشجو تصریح کرد: در همه موارد، بهترین کار ارائه کارنامه خود است. ما وقتی وارد وزارت علوم شدیم کارنامه قبلی‌ها را غلط‌گیری نکردیم چرا که غلط‌گیری کارنامه دیگران کار دولت‌های ضعیف است و دولتی قوی است که کارنامه خود را مقایسه کند. 

وی با بیان اینکه ما در طول ۴ سال ۱۴۰ هزار مقاله ارائه کردیم، گفت: این در حالی است که در دولت اصلاحات این تعداد ۹ هزار مقاله بوده است، از این رو مردم از دولت‌ها گزارش می‌خواهند و وقتی از ۳ هزار نفر سخن می‌گویند می‌خواهند ذهن را به چیزهای دیگر ببرند.

دانشجو با بیان اینکه مسئولان مربوطه در این باره پاسخ کتبی را داده‌اند، تاکید کرد: کار یک مجموعه قوی این نیست که دولت قبلی را خراب  و بر روی خرابه‌های آن خود را آباد کند. 

وی در پایان تصریح کرد: بعد از ماجرای دانشجویان ستاره‌دار و نگرفتن وقت آن این ماجرا را مطرح کردند در حالی که این مسئله ۶ ماه پیش نیز مطرح و مسئولان به آن پاسخ دادند ولی ظاهرا هر ۶ ماه مطرح می‌شوند تا با طرح این مسئله ضعف‌های خود را بپوشانند.

نظر شما