شناسهٔ خبر: 56376 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس بیمه مرکزی : شرکت های بیمه ۸۰۰ ملیارد تومان زیان داده اند !

به گزارش نماینده به نقل از فارس ؛ رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به پرسشی در خصوص دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی برای اصلاح نرخ حق بیمه‌ها با بیان اینکه، صنعت بیمه کشور ۱۷ میلیون بیمه نامه شخص ثالث را به فروش می رساند، اظهارداشت: صنعت بیمه کشور نیز علاقه مند به افزایش ۳۰ تا ۴۰درصدی حق بیمه نیست زیرا ۱۷ میلیون نفر ناراضی شده و فکر می کنند که شرکت های بیمه حق بیمه ها را افزایش می‌دهند.

وی ادامه داد: این در حالی است که شرکت های بیمه در این موضوع تصمیم گیر نیستند زیرا دیه سالانه افزایش می‌یابد و تعهدات شرکت‌های بیمه نیز افزایش می‌یابد و در شرایط طبیعی با افزایش تعهدات و خسارت‌ها حق بیمه ها نیز باید رشد یابد و این رابطه ریاضی است.

امین تصریح کرد: توقع جامعه، قوه قضاییه و دولت از صنعت بیمه این است در حالی که دیه ها افزایش می یابند اما حق بیمه‌ها را افزایش ندهیم اما صنعت بیمه کشور در ۵ سال گذشته زیان نشان می دهد، بدین معنا که در سال ۱۳۸۹ زیان صنعت بیمه از محل شخص ثالث ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال ۱۳۹۱ زیان رسمی رسیدگی شده ۵۱۸میلیارد تومان است .

وی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده این زیان در سال ۹۳از محل بیمه شخص ثالث به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید و اگر این روند ادامه یابد شرکت های بیمه چه میزان می توانند از ذخایر انباشته شده خود استفاده کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد نتیجه این روند آن است که شرکت های بیمه در صورتی که بیمه نامه شخص ثالث را به فروش برساند با زیان مواجه می شوند و در صورتی که این بیمه نامه را به فروش نرسانند نمی توانند در بازار فعالیت کنند زیرا ۵۰ درصد پوتفوی بازار را بیمه شخص ثالث تشکیل می دهد و به همین دلیل ناچار به فروش بیمه نامه شخص ثالث هستند که البته این بیمه نامه زیان ده است. امین ادامه داد: شرکت هایی که سوء مدیریت داشته باشند و یا آسیب پذیر تر باشد با فروش بیمه نامه شخص ثالث با مشکل مواجه می شوند.

وی تصریح کرد: بیمه مرکزی معتقد است همزمان با افزایش نرخ دیه حق بیمه نیز متناسب با دیه افزایش یابد البته افزایش ها نباید متوجه افرادی باشد که رانندگان محتاطی هستند و رانندگانی که ریسک و خسارتی ندارند از آنها حق بیمه کمتری دریافت کنیم و ریسک بر اساس رانندگان که عامل ۸۰ درصد حوادث است ارزیابی شود. 

بیمه

برچسب‌ها:

نظر شما