شناسهٔ خبر: 56270 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حجت‌الاسلام علی عسگری در جشنواره اقتصاد مقاومتی:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند عمل است نه شعار

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «اقتصاد مقاومتی» یک شعار نیست خاطرنشان کرد: همه مسئولین باید در جهت تحقق «اقتصاد مقاومتی» تلاش کنند چراکه اقتصاد مقاومتی نیازمند عمل است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حجت‌الاسلام علی عسگری مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصادی دانش بنیان است گفت: این امر به این معنا است که علم و آگاهی باید در کنار یکدیگر به کار گرفته شوند تا موجب پویایی اقتصاد شود.

وی با اشاره به تلاش جوانان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروز نیازمند همتی در حوزه اقتصادی همچون تلاشی که در دوران دفاع مقدس صورت می‌گرفت هستیم که در این مسیر باید از عزم و اراده جوانانمان بهره بگیریم. 

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد به برخی اقدامات اقتصادی در دولت قبل تصریح کرد: کشورمان پس از جنگ از شرایط خوبی در زمینه علمی برخوردار شد. چراکه انسان‌هایی تربیت شدند که با استفاده از دانش و استعداد خود می‌توانستند در حوزه‌های مختلف اقتصاد موثر باشند اما در سال‌های اخیر نتوانستیم از استعداد آنان به خوبی بهره ببریم.

وی ادامه داد: درآمد بالای نفتی که رقمی معادل 800 میلیارد دلار پول نفت بود به جای آنکه در دولت گذشته موجب کار رشد و پیشرفت اقتصادی شود باعث تورم و توزیع فقر در کشور شد که آثار زیانباری را به همراه داشت درحالی که اگر سیاست‌های کلی اصل 44 در کشور به درستی انجام می‌شد ما شاهد چنین وقایعی نبودیم.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی می‌توانست انقلابی اقتصادی باشد تصریح کرد: رفتارهای پوپولیستی موجب هدر رفتن انرژی جوانان شد و حتی شاهد بودیم که در دولت گذشته با ورود مجلس در حوزه نظارتی در عملکرد اقتصادی دولت مخالفت می‌شد.

وی ادامه داد: به خاطر دارم یک گروه از فارغ التحصیلانی در مشهد در حوزه مکانیک شرکتی را با عنوان دوریتا راه‌اندازی کرده بودم که دولت گذشته به دلیل فارسی نبودن عنوان این شرکت با فعالیتش مخالفت کرده بود درحالی که بعدها مشخص شده بود این نام به معنای «دو جوانان» است در حالی که فعالیت این شرکت و شرکت‌هایی مانند این می‌توانست قشر آسیب‌پذیر را در جامعه صاحب کار کرده و موجب رونق اقتصادی شود.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «اقتصاد مقاومتی» یک شعار نیست خاطرنشان کرد: همه مسئولین باید در جهت  تحقق «اقتصاد مقاومتی» تلاش کنند چراکه اقتصاد مقاومتی نیازمند عمل است.

حجت‌الاسلام عسگری با بیان اینکه در دولت گذشته در حوزه اقتصادی اقدامات نادرست بسیاری صورت گرفته است خاطرنشان کرد: مردم دولتی را انتخاب کردند که به جای تکیه بر اسراف شعار، ساده انگاری در حوزه سیاست خارجی بتواند سرمایه‌های داخلی نظام را حفظ کند و عالمانه در حوزه اقتصاد مقاومتی حرکت کند.

 

وی ادامه داد: تاکید رهبری نیز بر همین امر است و در راستای مطالبه رهبری شورای عالی اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شد تا با پیوند دانشگاه با صنعت بتوانیم در راستای تحقق شعار سال گام برداریم.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز امیدواری از پیگیری اهداف در راستای مطالبه رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: مشکلات جدی‌ای بر سر کار دولت است اما من فکر می‌کنم که باید نقد منصفانه را برای دولت داشته باشیم تا بتوانیم با روش‌ها و طراحی‌های عالمانه‌ای به اهداف خود برسیم.  

حجت‌الاسلام عسگری با بیان اینکه در پی فرمان امام (ره) اراده جوانان موجب پیروزی آنان در جنگ شد گفت: همانگونه که مقاومت مردم در جنگ موجب دستاوردهای عمده‌ای در کشورمان شد، در حوزه اقتصادی نیز باید تلاش کنیم تا با ایجاد انگیزه و آموزش‌های کاربردی‌ به جوانانمان  کارآفرینی ایجاد کنیم و در دولت را به این شکل در حوزه اقتصادی یاری کنیم.

نظر شما