شناسهٔ خبر: 56130 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

یک رخداد، یک نگاه

تیرخلاص به پیکر تروریسم وحامیانش

بشار حضور چشمگیر 73 درصدی واجدان شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری اخیر سوریه، ضربه محکم و تیر خلاص را به محورصهیونیستی، غربی، عربی تکفیری ضد سوری وارد کرد و مشارکت بالای سوریها کوبنده ترین پاسخ به تروریسم از طریق صندوقهای رای بود.

نماینده/ بشار اسد در یک رقابت آزاد و سالم و شفاف با دو نامزد دیگر که دیدگاههای متفاوتی با وی داشتند، با به دست آوردن ۱۰ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۷۲۳رای از کل ۱۵ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۷۵ آرای شمارش شده( ۸۸.۷ درصد) به عنوان رئیس جمهور سوریه برای هفت سال دیگر انتخاب شد.

هر چند پیروزی بشار اسد در انتخابات اخیر دور از انتظار نبود و رئیس جمهوری فعلی بهترین و مناسب ترین گزینه برای رهبری مردم سوریه با توجه به برخوردار بودن از پایگاه مردمی بالا و اثبات توانمندی وی در حفظ استقلال و حاکمیت ملی سوریه در برابر یک جنگ تمام عیار جهانی مثلث عربی، تکفیری، غربیها و صهیونیستها بود، اما اعلام مشارکت بیش از ۷۳ درصدی مردم و کسب بیش از ۸۸ درصد آرا توسط اسد، پاسخ کوبنده مردم سوریه به مدعیان دموکراسی و آزادی بود که بیش از سه سال است با اعزام هزاران تروریست مزدور آموزش دیده خود و ارسال پیشرفته ترین سلاحها، امنیت و ثبات کشورشان را بر هم زده و هر روز شاهد ریخته شدن خون عزیزانشان به دست این آدمکشان هستند.

مدعیانی که با توهین آشکار به ملت سوریه و نادیده گرفتن حضور پرشور آنها در انتخابات که بدون هرگونه فشار و ارعابی از سوی دولت سوریه انجام شد، نشان دادند که ادعای آنها درباره دموکراسی و آزادی، فقط مصرف تبلیغاتی دارد و جهانیان به دروغ بودن این ادعاها بیش از گذشته پی بردند واینکه دموکراسی و آزادی از نظر مدعیان غربی تنها زمان خوبی است که ملتهای آزاده و مستقل جهان در راستای خواسته های زیاده خواهانه و زورگویانه آنها حرکت کرده و تسلیم اراده ظالمانه آنها شوند، انتخابات اخیر بار دیگر دوگانگی معیارهای مدعیان را نشان داد.

بیان عبارتهای توهین آمیز از سوی مدعیان غربی که همواره فریاد دموکراسی خواهی و آزادی طلبی دروغین آنها گوش فلک را کرده است، هیچ تاثیری بر اراده ملت سوریه برای پیمودن ادامه راهی که بیش از سه سال و نیم است در پیش گرفته اند، نخواهد داشت و آنها با رای بالای خود به بشار اسد نشان دادند که همچنان از رهبر و ارتش خود در جنگ با تروریسم و هجمه بی رحمانه مدعیان دموکراسی و آزادی حمایت خواهند کرد.

تردیدافکنی غربی ها و متحدانشان آنها درباره انتخابات ریاست جمهوری سوریه با توجه به مواضع خصمانه آنها برای ملت این کشور غیر منتظره نبود، چرا که محور ضد سوری، حضور گسترده مردم سوریه در انتخابات را سبب شکست تمام نقشه ها و توطئه هایی می دانست که مهمترین آن جلوگیری از مشارکت در انتخابات و یا مشارکت بسیار اندک بود تا اینگونه القا کند که مردم سوریه حتی کسانی که در داخل این کشور و در مناطق امن حضور دارند، تمایلی به ریاست جمهوری اسد ندارند، اما اعلام مشارکت بیش از ۷۳ درصدی مردم سوریه در انتخابات و رای بیش از ۸۸ درصدی به بشار اسد، تمام نقشه های دشمنان ملت سوریه را نقش بر آب کرد و توطئه های آنها را ناکام گذاشت و علت عصبانیت غربی ها و متحدانشان پس از اعلام نتایج انتخابات را هم باید در این راستا ارزیابی کرد.

نکته دیگر اینکه حضور بیش از ۷۳ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری سوریه در حالی بود که به سبب کارشکنی مدعیان دموکراسی در بسیاری از کشورهایی که اتباع سوری اقامت داشتند، رای گیری از شهروندان سوری انجام نشد و برخی از شهروندان سوری به خاطر علاقه شدید به سرنوشت کشورشان، با تحمل هزینه های سنگین مالی و مسافت طولانی در روز برگزاری انتخابات به دمشق سفر کردند و رای خود را به صندوق انداختند.

همچنین به سبب تهدیدهای تروریستهای تکفیری و سلطه آنها بر برخی مناطق استان الرقه، انتخابات در این مناطق برگزار نشد.

با وجود تمام مانع تراشیها و سنگ اندازیهای محور ضد سوری و مدعیان دموکراسی، مردم سوریه حضور غافلگیرکننده ای در انتخابات ریاست جمهوری داشتند و با این کار خود نشان دادند فقط مردم هستند که به رهبران خود مشروعیت می بخشند و حضور خیره کننده آنها در حقیقت مهر تایید دیگری بر مشروعیت قانونی و مردمی بشار اسد بود که مدعیان حمایت از مردم سوریه خواهان کناره گیری وی از قدرت هستند.

نجم الاحمد وزیر دادگستری سوریه گفته است انتخابات ریاست جمهوری سوریه با موفقیت کم نظیر و با دقت و شفافیت کامل با نظارت هیئتهای پارلمانی و رسانه های عربی و غیر عربی برگزار شد.

مقامات سوری تاکید کرده اند که انتخابات اخیر سیلی محکم و پیام قوی به کشورهایی است که علیه سوریه توطئه می کنند.

متاسفانه حضور گسترده مردم سوریه در انتخابات باعث نشد تا غربیهای مدعی دموکراسی در مواضع خصمانه خود علیه مردم این کشور تجدید نظر کنند و بر عکس عبارتهای توهین آمیز و زننده ای درباره انتخابات مردمی سوریه بر زبان جاری کردند که با این رویکرد کینه توزانه فقط سبب نفرت بیشتر سوریها از مدعیان می شوند.

ویژگیها و پیامهای حضور حماسی مردم سوریه در انتخابات اخیر را می توان به این شرح بیان کرد :

بنا به تاکید ناظران بین المللی، انتخابات برای نخستین بار در تاریخ سوریه در یک فضای رقباتی و به صورت چند حزبی و نامزدهایی با دیدگاههای سیاسی مختلف به عنوان یک گام مهم و رو به جلو در روند سیاسی این کشور برگزار شد.

اولین پیام مهم حضور گسترده مردم سوریه ، "نه بزرگ" به مداخله جویی غربی ها و متحدانشان در امور این کشور است و اینکه آنها دموکراسی وارداتی و مورد نظر غربی ها را نمی خواهند.

حضور غافلگیرکننده مردم سوریه، مشت محکمی به کسانی است که همچنان به توطئه چینی علیه آنها ادامه می دهند و اینکه آنها باید به اراده ملت سوریه در انتخاب رئیس جمهوری که می خواهد مستقل از بیگانگان به ملت خود خدمت کند، احترام بگذارند.

ویژگی انتخابات اخیر سوریه این بود که با دقت، شفافیت کامل و با نظارت گسترده داخلی و بین المللی و پوشش لحظه به لحظه آن از سوی رسانه های عربی و غیر عربی برگزار شد.

ویژگی مهم انتخابات اخیر این بود که بر خلاف انتخابات گذشته که تک حزبی و تک نامزد بود، به صورت چند حزبی و حضور چند نامزد برگزار شد و نکته قابل توجه انتقادهای آزادانه و صریح نامزدهای رقیب بشار اسد از عملکرد وی و تبلیغات عادلانه نامزدها در تلویزیون و رسانه های دولتی بود.

انتخابات سوریه، مرحله جدیدی از بازگشت امنیت و ثبات و برقراری آشتی و وفاق ملی را نوید می دهد،  انتخاباتی که جهانیان را مات و مبهوت کرد.

این حضور گسترده در کنار ایستادگی مردم در برابر توطئه ها و همچنین پیروزیهای پیاپی ارتش سوریه در جنگ با تروریستهای مزدور و ضعف روزافزون جریان معاند و مخالف ملت سوریه، قطعا سبب تغییر نگاه جهانی به بحران سوریه خواهد شد.

نکته قابل توجه دیگر اظهارات و مواضع نامزدهای رقیب بشار اسد در تمجید از نحوه برگزاری انتخابات و تاکید آنها بر سالم و شفاف برگزار شدن آن است که با تبریک به پیروز انتخابات همراه شد.

حضور خیره کننده سوریهایی که کشورشان در معرض جنگ تمام عیار تروریستهای مزدور آمریکا و متحدانش قرار گرفته است، ضربه محکمی به کسانی است که در قدرت ملت سوریه برای مقابله این هجمه تردیدافکنی می کنند.

حضور بیش از ۷۳ درصد واجدان شرایط رای دادن در انتخابات سوریه در حالی است که در کشورهای مدعی دموکراسی از جمله در فرانسه، هنگام برگزاری انتخابات، میزان مشارکت بسیار پایین تر از این رقم است.

اذعان هیئتهای بین المللی نظارت کننده بر انتخابات سوریه به سالم و شفاف برگزار شدن این رویداد، دلیل دیگری بر بی اساس بودن ادعاهای غربی ها و متحدانشان در خصوص انتخابات سوریه و برخورد دوگانه آنها با مقوله دموکراسی است.

حضور گسترده مردم سوریه در پای صندوقهای رای با وجود تهدیدهای جدی تروریستها نشان دهنده این حقیقت است که سوریها گزینه سیاسی و دموکراتیک را بر خشونت و اقدامات تروریستی ترجیح می دهند و مدعیان حمایت از مردم سوریه هم چاره ای جز توقف حمایتهای خود از تروریستها و عاملان کشتار و ناامنی در این کشور ندارند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه بیان واقعی احساسات همه سوریها در داخل و خارج این کشور و نشانه همبستگی ملی و حمایت آنها از ارتش و دولت در مبارزه با تروریسم بود.

سوریها با حضور گسترده خود در پای صندوقهای رای، اراده قاطع خود را برای مبارزه با تروریسم و ایستادگی در مقابل فشارهایی که کشورهای حامی تروریسم بر آنها وارد می کنند، مورد تاکید قرار دادند.

کشورهای توطئه گر باید این حقیقت را درک کنند که انتخابات ریاست جمهوری سوریه با موفقیت و سلامت کامل برگزار شد و ملت سوریه در داخل و خارج با وجود تمام فشارها و مانع تراشیها و تهدیدها حرف نهایی خود را زدند مبنی بر اینکه فقط ملت سوریه درباره حال و آینده خود تصمیم می گیرند نه آمریکا و مدعیان دموکراسی.

نکته تاسف بار و البته مضحک هجمه مقامات برخی کشورها به انتخابات سوریه است که شهروندان آنها در طول زندگی شان، حتی یک صندوق رای گیری را هم مشاهده نکرده اند و اصولا این کشورها که حامی تروریستها در سوریه هستند، با انتخابات و دموکراسی بیگانه اند.

اصرار بر ادامه مبارزه با تروریسم و توطئه چینی محور صهیونیستی، آمریکایی، غربی و عربی مهمترین پیام حضور مردم سوریه در انتخابات اخیر است و اینکه ملت سوریه قوی است و هیچ چیزی نمی تواند آنها را دچار تفرقه کند و آنها پشت سر رهبری و ارتش خود تا بازگشت کامل امنیت و ثبات به سوریه قرار دارند.

مقامات غربی در حالی دم از دموکراسی و آزادی در سوریه می زنند که اجازه مشارکت سوریهای مقیم کشورهای غربی در انتخابات را ندادند تا دروغ بودن ادعای آنها درباره دموکراسی بیش از پیش آشکار شود.

انتخاب بشار اسد با اکثریت مطلق آرای مردم سوریه بیانگر اراده آزاد مردم و اعتماد کامل آنها به رهبری حکیمانه وی است که در این شرایط نیازمند رهبری برای حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی در سایه شرایط دشواری است که سوریه به سبب جنگ افروزی دشمنانش قرار دارد.

مردم سوریه با حضور خیره کننده خود در انتخابات که مشت محکمی به توطئه گران است، درس پایبندی به میهن و حق خود در تعیین سرنوشت و مخالفت با دخالت خارجی را به جهانیان دادند.

مشارکت بیش از ۷۳ درصدی مردم سوریه با وجودی که برخی مناطق به سبب سیطره و تهدیدهای صریح تروریستها نتوانستند در انتخابات شرکت کنند، نشان دهنده محبوبیت مردمی بالای بشار اسد و دروغ بودن ادعاهای رسانه های عربی و غربی است.

این انتخابات نقاب را از چهره توطئه گران علیه سوریه کنار زد و بسان یک سیلی محکم به کشورهای عربی و غربی و همچنین ترکیه بود که به توطئه چینی علیه سوریه اقدام می کنند و همچنان بر ادامه حمایت از تروریستهای خطرناک آموزش دیده خود اصرار دارند.

حضور گسترده مردم سوریه در پای صندوقهای رای قطعا تاثیرات مثبتی در سطح روابط و تماسهای سوریه با برخی کشورهای منطقه خواهد گذاشت و حتی ممکن است سبب بازنگری برخی کشورهای عضو محور ضد سوری در مواضع خصمانه خود شود که عملا تماسهای پنهانی آنها با دمشق آغاز شده است.

پیام دیگر انتخابات سوریه این بود که دشمنان سوریه درک کنند که هر چند توانستند تاسیسات زیربنایی و خانه های آنها را توسط تروریستهای مزدور خود ویران کنند، اما هرگز نتوانسته اند اراده ملت، ارتش و رهبری سوریه را در هم بشکنند.

پایبندی به گزینه مقاومت و بازدارندگی و رد گزینه تسلیم و سازش پیام مهم دیگر انتخابات سوریه است که یکی از مخاطبان این انتخابات پرشور، رژیم صهیونیستی است که با معالجه تروریستهای مجروح و کمکهای لجستیکی و تسلیحاتی به آنها رسما به اردوگاه تروریسم پیوسته است.

ملت سوریه با مشارکت گسترده در انتخابات سالم و آزاد، ضمن بیان اراده خود برای تعیین سرنوشت کشورشان، آرزوهای غرب را که از نتایج صندوقهای رای سوریه می ترسید، بر باد دادند.

اینکه به گفته بشار اسد، ملت سوریه، ملتی زنده و پویا و مصمم به تعیین سرنوشت خود به دست خود است و میزان مشارکت بالا در انتخابات ریاست جمهوری، پیام قوی به غرب و کشورهایی است که در جنگ علیه سوریه مشارکت دارند.

انتخابات سوریه بار دیگر این حقیقت را بر ملا کرد که آنچه در سوریه می گذرد، یک جنگ تمام عیار جهانی است که آمریکا و متحدان و مزدورانش برای خارج کردن سوریه از محور مقاومت و الحاق آن به محور سازش و تسلیم در برابر اراده کاخ سفید و صهیونیسم به راه انداخته اند که تا کنون در این راه ناکام مانده و انتخابات اخیر هم ضربه مهلک دیگری به دشمنان ملت سوریه بود.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی با استفاده از تروریستهای تکفیری به عنوان ابزاری برای به زانو درآوردن سوریه مقاوم اشتباه بزرگی مرتکب شدند و قطعا نتایج این اقدامات جنون آمیز خود را خواهند دید و آتش حمایت از تروریستها به زودی دامان غربیها و مدعیان دموکراسی را خواهد گرفت.

سوریها با انتخاب مجدد بشار اسد، گزینه و مواضع خود مبنی بر پایبندی به کشور و وحدت ملی و نظام خود را انتخاب کردند که سیلی محکمی به صورت غربیها و صهیونیستها، ترکیه و رژیمهای مرتجع عرب و نشان دهنده شکست طرحها و توطئه های آنهاست.

پیروزی قاطع بشار اسد و کسب اکثریت آرا در انتخابات اخیر تاکید مجدد بر پیروزی سنگر مقاومت بر اردوگاه پوشالی تروریستها و حامیانشان و بیانگر پشتوانه مردمی بالای نظام سوریه است.

انتخاب مجدد بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در حقیقت اعلام مرگ توطئه ای است که هدف از آن نابودی سوریه و جدا کردن آن از محور مقاومت و تضعیف این محور از ایران تا لبنان است.

انتخابات سوریه، نفاق و دورویی آمریکا و دیگر کشورهای غربی را بر ملا کرد به اینکه این کشورها در حالی مدعی دموکراسی هستند که از دیکتاتوری و رژیمهای سلطنتی در جهان حمایت می کنند.
حضور غافلگیرکننده مردم سوریه در انتخابات اخیر، محور ضد سوری را آشفته کرد و ایستادگی و مقاومت ملت و دولت سوریه، شوک بزرگی به تروریستها و حامیانشان وارد کرد.

نکته مهم درباره انتخابات اخیر این بود که انتخابات ریاست جمهوری سوریه، این حقیقت را اثبات کرد که بشار اسد از پایگاه مردمی عظیمی در این کشور برخوردار است که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله این مسئله را مورد تاکید قرار دارد

نکته آخر اینکه انتخابات پرشور سوریه و حضور بیش از ۷۳ درصد مردم در پای صندوقهای رای به مثابه شلیک تیر خلاص بر پیکر ترورسیم، تکفیریها و حامیان آنهاست و یا به تعبیر یک رسانه تونسی، لنگر انداختن کشتی سوریه در بندر انتخابات، نقشه های توطئه گران را یکی پس از دیگری نقش بر آب کرد.

 

منبع: مهر

نظر شما