شناسهٔ خبر: 56083 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آیت‌الله مصباح‌یزدی:

انتخاب امام خامنه‌ای به رهبری آب خنکی بر دل‌های سوخته بود

مصباح نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخاب امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به رهبری آب خنکی بر دل‌های سوخته بود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس آیت‌الله محمد‌تقی مصباح‌یزدی عصر امروز در همایشی با عنوان ۲۵ سال زعامت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در حسینیه نصرت مشهد با بیان اینکه در میان نعمت‌های خداوند برخی از نعمت‌ها بر هزاران نعمت دیگر برتری دارد، اظهار داشت: عقل بالاترین نعمتی است که خداوند به انسان داده، اما اگر تمام نعمت‌های خدا را داشته باشیم، اما خدا را نشناسیم و ارتباط با خدا را نداشته باشیم، انسانیت ما به فعلیت نمی‌رسد و به آن کمال مطلوب نخواهیم رسید.

وی در خصوص مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: این مراسم نشانه حق‌شناسی ملت ایران است و زمانی که خبر رحلت امام از تلویزیون پخش شد ملت ایران رحلت امام را بزرگترین مصیبت بر جامعه می‌دانستند و نگران این بودند که چه کسی جای امام را بگیرد، چراکه ایشان یک شخصیت بی‌نظیر در طول تاریخ بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: خود حضرت امام خمینی(ره) نیز نگران این بود که تکلیف انقلاب چه خواهد شد تا اینکه مجلس خبرگان رهبری امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) را انتخاب کردند و این انتخاب همچون آب خنکی بر روی دل‌های سوخته بود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه ویژگی‌ها و برازندگی‌های امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) منحصر به فرد می‌باشد ابراز کرد: تمام ویژگی‌های امام خامنه‌ای در یک جمله خلاصه می‌شود و آن این است که ایشان کپی امام خمینی (ره) می‌باشد که اگر بخواهیم این شخصیت را معرفی کنیم باید ابتدا شخصیت امام را معرفی کنیم و ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) نیز شناختنی نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) ابعادی داشتند که قابل ارزیابی نیست خاطرنشان کرد: بزرگترین خدمتی که امام خمینی (ره) به بشریت کرده احیای اسلام است و به برکت احیای اسلام دلهای دیگر نیز جرات ابراز وجود کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) ایران را برای اسلام می‌خواستند، چراکه مردم ایران را بهترین مردمی می‌دانستند که از اسلام دفاع کردند.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: هدف از برقراری نظام اسلامی تنها عدالت به عنوان هدف نهایی نیست بلکه معرفت‌الله است و انسان آفریده شده است تا به خدا برسد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در خصوص خدمات امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بیان کرد: بزرگترین خدمت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با توجه به شرایط زمان و وجود گروه‌های سیاسی و فتنه‌انگیزی‌های بین‌الملل این بود که ایشان توانست تعادل را برقرار کنند که بگویند مهم‌ترین هدف ما فرهنگ اسلامی انقلابی است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حلقه‌های فرهنگی، سیاسی و مطبوعاتی بسیاری جهت اشاعه سکولاریسم به وجود آمد، متذکر شد: در دوران اصلاحات کار به جایی رسید که در مورد سکولاریسم کتاب نوشته‌اند و حتی عده‌ای می‌گفتند اسلام هم باید به دین سکولار تبدیل شود و امروز هم عده‌ای معتقدند که اسلام تنها نماز و سینه‌زنی است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، آشنایی با ولایت را نعمت دین دانست و خاطرنشان کرد: این نعمت ابدی است و قدر این نعمت تنها زمانی فهمیده می‌شود که اهمیت اسلام و دین را دریابیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بالاترین خدمت حفظ فرهنگ اسلامی است و بالاترین شخصی که عهده‌دار حفظ این خدمت است مقام معظم رهبری است.

نظر شما