شناسهٔ خبر: 56078 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شکست میلیمتری ستارگان ایران مقابل برزیل

تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در هفته سوم لیگ جهانی والیبال مغلوب برزیل شد.

به گزارش نماینده؛ تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در هفته سوم لیگ جهانی والیبال با نتیجه 3 بر 2 مغلوب برزیل شد.

شاگردان کواچ در سومین بازی خود در لیگ جهانی والیبال از ساعت 17:30 مقابل برزیل به میدان رفتند؛ برزیلی که از 4 بازی گذشته خود مقابل ایتالیا و لهستان فقط یک پیروزی 3 امتیازی برابر لهستان به دست آورده بود. 

سرمربی صرب تیم ملی ایران برای شروع پنجمین بازی تاریخ دو کشور، سعید معروف، شهرام محمودی، سامان فائزی، محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی و عبدالرضا علیزاده (لیبرو) را به زمین فرستاد. ست اول را دو تیم به قدرت نمایی در منطقه سرویس اختصاص دادند و ترجیح دادند حمله را با سرویس شروع کنند. شاگردان کواچ از همان ابتدا تلاش خودشان را کردند تا اختلاف امتیازشان با رکورددار قهرمانی لیگ جهانی، زیاد نشود اما قدرت حمله تیم ملی برزیل و همچنین خطاهای بازیکنان ایران در این دیدار  بیشتر بود و برزیلی‌ها این ست را 25 بر 23 به سود خود پایان دادند. محمودی و موسوی در این ست 4 امتیاز گرفتند. 

ست دوم هم مشابه ست اول و البته نزدیک‌تر شروع شد. فشار و انگیزه‌ای که روی بازیکنان ایران به خاطر نگرفتن حتی یک ست وجود داشت، تلاش آنها و همچنین سرمربی تیم ملی ایران را برای پیروزی بر برزیل بیشتر کرد. با وجودی که برزیلی‌ها همچنان در حمله برتر بودند اما چند سرویس خوب و دفاع روی تور بدون نقص از جانب بازیکنان ایران، کار برزیلی‌ها را در این ست گره زد. هیچ کدام از دو تیم حاضر نبودند پا پس بکشند و تا امتیاز 28 پیش آمدند.  امتیاز 30 در این ست با سرویس آرمین تشکری برای ایران به دست آمد. 

ست سوم را بازیکنان ایران با روحیه مضاعفی شروع کردند. شاید هیچ کدام از بازیکنان تیم ملی برزیل، تصورش را هم نمی‌کردند که در سالن جیناسیو شهر سائوپائولو مقابل ایران دچار مشکل شوند. برزیلی‌ها همچنان در حمله تیم برتر میدان بودند اما اشتباهات آنها هم بیشتر شده بود در حالی که در دفاع روی تور، برتری مطلق از آن ایران بود. این ست نیز با سماجت بازیکنان ایران با نتیجه 28 بر 26 به سود شاگردان کواچ به پایان رسید. بازیکنان برزیل 73 امتیاز از حمله و 6 امتیاز از دفاع و بازیکنان ایران 39 امتیاز از حمله و 13 امتیاز از دفاع کسب کردند. تا اینجای کار تیم ملی ایران اولین امتیاز را در لیگ جهانی 2014 به نام خود ثبت کرده بود. 

در ست چهارم، بازیکنان ایران با آرامش و اعتماد به نفس بیشتری بازی کردند. به هر حال به چالش کشاندن تیم ملی برزیل در زمین خودش کار هر تیمی نیست. در این ست ایران 7 بر 3 از حریف خود هم پیش بود اما در نهایت با بهتر شدن دفاع روی تور برزیلی‌ها، بازی با نتیجه 25 بر 23 پیروز شدند تا کار به ست پنجم کشیده شود. شهرام محمودی با 20 امتیاز و مجتبی میرزاجان‌پور با 13 امتیاز که به جای میلاد عبادی‌پور به بازی آمده بود،‌ بهترین بازیکنان ایران در این ست بودند. 

در ست پنجم هر چقدر برزیلی‌ها استرس داشتند، بازیکنان ایران با اعتماد به نفس بیشتر به کار ادامه می‌دادند. درست است که بازیکنان ایران در عمل چیزی برای از دست دادن مقابل برزیل نداشتند اما تنها تیمی که در بالای جدول رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال از ایران نباخته بود، برزیل بود. دو تیم در این ست با امتیار 8 بر 7 به سود ایران زمین خود را عوض کردند. شاگردان کواچ 13 بر 11 هم در این ست پیش بودند اما در نهایت با امتیاز 15 بر 13 و 3 بر 2 مغلوب برزیل شدند. 

دیدار دوم دو تیم فردا (شنبه) ساعت 17:30 برگزار می‌شود. 

 

نظر شما