شناسهٔ خبر: 56007 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اسکولز:

برای مهار پیرلو باید به روش فرگوسن عمل کنیم

هافبک پیشین سه‌شیر اعتقاد دارد روی هاجسون باید در بازی شاگردانش مقابل ایتالیا از سبک سرمربی پیشین منچستریونایتد استفاده کند.

به گزارش نماینده، پل اسکولز، هافبک پیشین شیاطین سرخ با تمجید از هافبک تیم ملی فوتبال ایتالیا گفت: پیرلو فوتبالیستی کامل و بهترین بازیساز دنیاست. اگر به او زمان و فضای لازم داده شود حریف را تخریب می‌کند. پیرلو بازیکنی باهوش است که اگر فضای لازم را به دست بیاورد بازیکنی ویرانگر به حساب می‌آید.

وی افزود: حتی در یورو ۲۰۱۲ که انگلیس در وقت‌های قانونی بازی مقابل ایتالیا با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد ما خیلی به پیرلو توجهی نداشتیم. پیرلو ممکن است در جریان یک بازی ۱۱.۵۸ کیلومتر دوندگی کند و این بیشتر از آمار تک‌تک بازیکنان تیم ملی انگلیس است. همچنین تعداد میانگین پاس‌های او (۱۳۱ پاس) در طول یک بازی بیشتر از میانگین پاس‌های هر یک از چهار بازیکن خط میانی انگلیس است.

در سال ۲۰۱۰ منچستریونایتد به سرمربیگری سرالکس فرگوسن موفق شد در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۷ بر ۲ میلان را از پیش‌رو بردارد که هافبکی همچون پیرلو در آن عضویت داشت.

هافبک پیشین سه‌شیر خاطر نشان کرد: در سال ۲۰۱۰ پیش از اینکه منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا به دیدار میلان برود سرالکس فرگوسن دستورات ویژه‌ای برای مراقبت از پیرلو به ما داد. یارگیری نفر به نفر او برنامه مهمی از تمرینات شیاطین سرخ بود. من در سال ۲۰۰۷ وقتی که منچستر ۳ بر صفر مغلوب میلان شد مقابل آندره‌آ بازی کردم. در آن بازی ما برنامه‌ای برای مهار وی نداشتیم و همین باعث ضربه خوردن‌مان شد. ما از آن شکست که دردناک بود، درس گرفتیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در دیدار منچستریونایتد - میلان در سال ۲۰۱۰ پارک جی‌سونگ مسئول یارگیری نفر به نفر و مهار پیرلو شد و به او اجازه خودنمایی نداد. می‌شد دید که آندره‌آ ناامید شده بود و نمی‌توانست کارش را به راحتی انجام دهد.

پیرلو هم در کتاب خود با اشاره به این موضوع عنوان کرده است: منچستریونایتدی‌ها طوری برنامه‌ریزی کرده بودند که پارک‌ جی‌سونگ من را مهار کند. از خودگذشتگی او در انجام این مأموریت کاملاً قابل‌لمس بود. پارک جی‌سونگ پذیرفته بود که همانند یک سگ نگهبان به وظیفه‌اش عمل کند!

اسکولز در پایان خاطرنشان کرد: برای بازی مقابل ایتالیا ما به بازیکنی مثل پارک جی‌سونگ نیاز داریم که به منظور مهار پیرلو در میدان حضور پیدا کند. به ترکیب نگاه کنید، دنی ولبک بازیکنی است که در کارهای دفاعی هم خوب کار می‌کند و هم توانایی بازیخوانی و گرفتن تصمیمات حیاتی در جریان بازی را دارد. او بازیکنی است که می‌تواند به بازی انگلیس خلاقیت بیشتری ببخشد و پیرلو را با کارهای دفاعی‌اش کلافه کند.

نظر شما