شناسهٔ خبر: 55957 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دادستان کل کشور در قم:

دشمن از تمامی ظرفیت‌های فضای مجازی برای ضربه زدن به ایران استفاده می‌کند

اژه ای دادستان کل کشور در قم گفت: امروز شاهد این هستیم که کشورهای غربی از تمامی ظرفیت‌های موجود در فضاهای مجازی استفاده می‌کنند تا به ایران ضربه بزنند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر امروز در اجتماع مردم قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به‌مناسبت ۱۵ خرداد برگزار شد با اشاره به اینکه ۱۵ خرداد توانست تحولی عظیم را در تاریخ انقلاب به وجود بیاورد اظهار کرد: حوزه‌های علمیه سند زنده و پویای افتخار آمیزی هستند که در طول این سالها به‌پشتوانه مردم از انقلاب حمایت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ خرداد نشان داد که طلاب در تمامی لحظات پشت مردم هستند و مردم نیز با حضور خود با تمام قوا از طلاب حمایت کردند.

دادستان کل کشور گفت: باید این موضوع بررسی شود که چرا ۱۵ خرداد در تاریخ ماندگار شده است، زیرا هرچه از این واقعه دور می‌شویم ابعاد شگفتی آن بیشتر نمایان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ خرداد نماد مقاومت و استقامت‌های بسیار زیادی است که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شده‌اند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه ارتباط بین مردم و علما از این روز شکلی دیگر به خود گرفت افزود: نهضت ۱۵ خرداد یک نماد واقعی برای الگوگیری در شرایط سخت است که باید از آن بهره برد.

دادستان کل کشور گفت: امام راحل در این روز از جان خود برای دفاع از حق گذشتند و این نشان دهنده اهمیت موضوع استقامت در اندیشه و تفکر امام راحل است.

حجت الاسلام اژه‌ای خاطرنشان کرد: در روز ۱۵ خرداد تحولی در حوزه علمیه و روحانیت به وجود آمد و دلیل ماندگاری این روز این است که امام خمینی(ره) با اعتماد به خود و مردم ایران در شرایطی وارد عرصه ایران شد که نیروی ملت ایران را به‌آرامی به میدان آورد تا پس از مدتی شاهد پیروزی ملت ایران علیه رژیم شاهنشاهی بودیم.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه رژیم شاهنشاهی حرکت‌های غربی را بسیار بزرگ می‌پنداشتند عنوان کرد: شاه ملت ایران را افراد کوچکی می‌پنداشت و در برابر حکومت‌های غربی تا کمر خم می‌شد، این در حالی  است که امام خمینی(ره) در چنین شرایطی وارد میدان شد و تلاش کرد ملت ایران را از ظلم و ستم شاهنشاهی نجات دهد.

وی تصریح کرد: ملت ایران با راهنمایی‌های امام خمینی(ره) با وحدت خود توانستند خود را از ظلم و ستم شاهنشاهی نجات دهند و از سوی دیگر در این شرایط کشورهای غربی به‌دلیل حضور امام خمینی(ره) در قلبهای مردم و حضور ایشان میان مردم بسیار احساس خطر کرده‌اند و از سوی دیگر در این شرایط به نزدیکان امام(ره) بسیار فشار وارد می‌کردند.

حجت الاسلام اژه‌ای بیان کرد: کشورهای غربی برای تحریک ملت ایران افرادی را به‌عنوان مدافعان ایران به تجمعات مردمی فرستادند تا افکار مردم را نسبت به انقلاب تغییر دهند  و خود را به‌نوعی نگران ایران نشان دادند که در این میان امام خمینی(ره) با قدرت گفتند: ما می‌توانیم دولت‌های غربی و رژیم شاهنشاهی را از بین ببریم و روی پای خود و مستقل از دیگر کشورها باشیم.

دادستان کل کشور گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران با مبارزه علیه کشورهای غربی خود را به خطر انداخت اما با بصیرت و درایت خود همیشه نسبت به مسائل روز حساس است و خود را به‌نوعی موظف می‌داند و این در حالی است که ایران در همه حال می‌تواند با رهبری مقام معظم رهبری مستقل عمل کند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران باید در همه حال وحدت خود را حفظ کنند اظهار کرد: مذاکرات هسته‌ای اگر با نتیجه‌ای مثبت به پایان رسید کشور باز هم با استقلال به کار خود ادامه می‌دهد و اگر مذاکرات هسته‌ای نتیجه‌ای نداشته باشد باز هم مردم ایران با وحدت و استقلال به کار خود ادامه می‌دهند.

حجت الاسلام اژه‌ای افزود: امام خمینی(ره) مردم ایران و جهان را با اسلام ناب محمدی(ص) آشنا کرد، که در این حال بسیاری از مردم از این امر رضایت نداشتند و کشور را ترک کردند و برخی از افراد از کشورهای غربی سعی در توطئه و تحریم کشور داشتند اما با این حال ملت ایران در همه حال استقلال خود را توانست حفظ کند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دشمنان ایران از طریق فضاهای مجازی و اینترنت سعی در گمراهی جوانان دارد عنوان کرد: امروز شاهد این هستیم که کشورهای غربی از تمامی ظرفیت‌های موجود در فضاهای مجازی استفاده می‌کنند تا به ایران ضربه بزنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران با تدبیر و درایت خود می‌توانند زیرساخت‌های لازم را برای پیشرفت و آبادانی کشور فراهم کنند زیرا که جوانان دیروز ایران با رهبری امام خمینی(ره) توانستند کشور از دست رژیم ستم‌شاهی نجات دهند، پس امروز ملت ایران نیز با راهنمایی‌های مقام معظم رهبری می‌توانند کشور را به آبادانی برسانند.

حجت الاسلام اژه‌ای تصریح کرد: امروز با اقتصاد مقاومتی و اجرائی کردن مدیریت ملی و عزم جهادی کشور می‌توانیم کشور را به استقلال و پیشرفت برسانیم.

نظر شما