شناسهٔ خبر: 55925 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آمریکا تحریم های ایران را به تعویق انداخت !

به گزارش نماینده به نقل از فارس ؛ رئیس جمهور آمریکا تحریم‌های نفتی علیه ایران را برای ۶ ماه آینده به تعویق انداخته است. کاخ سفید دیروز اعلام کرد:با وجود اینکه در بازارهای بین‌المللی نفت کافی برای کشورهایی نظیر هند و چین وجود دارد که بتوانند از میزان وابستگی به نفت ایران بکاهند، اوباما تصمیم گرفت که تشدید تحریم‌ برای ۶ ماه آینده نیازی نیست.

کارنی همچنین اعلام کرد تهران به طور کامل با آمریکا و جامعه بین المللی در باره برنامه هسته‌ای همکاری می‌کند. جو کارنی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: زمانی که شرایط بازار نشان می‌دهد ذخایر کافی نفت به حدی است که می‌توان از میزان خرید نفت ایران کاست بنابراین آمریکا تصمیم گرفت تلاش‌ها برای کاهش بیشتر خرید نفت از ایران را برای ۶ ماه آینده متوقف کند.

به گفته وی این تصمیم بر اساس طرح مشترک کشورهای ۵+۱ و ایرن انجام شده است. به گفته کارنی ایران در ازای این تصمیم و کاهش اقدامات محدود کننده دیگر متعهد شده است که گام‌هایی برای پیشرفت در برنامه‌های هسته‌ای بردارد.

کارنی کفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرده است که ایران در زمینه همکاری‌های هسته‌ای مطابق با تعهدات خود عمل کرده است. 

نظر شما