شناسهٔ خبر: 55898 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آلن ایر:بحث موشک‌ها حتماً جزء مذاکرات خواهد بود

سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی از کوتاه بودن وقت باقی‌مانده برای مذاکره، مدعی وجود شکاف‌های مهم بین مواضع ایران و ۱+۵ شد.

  به گزارش نماینده به نقل از فارس، «آلن ایر» سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری «ترند نیوز» جمهوری آذربایجان ضمن ابراز نگرانی از کوتاه بودن وقت باقی مانده برای مذاکره و با ادعای وجود فاصله زیاد تا ایجاد توافق میان ایران و ۱+۵، بحث توان موشکی ایران را یکی از موضوعات قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و گفت‌وگوهای ایران و قدرت‌های غربی دانست.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن توافق ژنو، امضای این موافقت‌نامه را گام ابتدایی و فرصتی واقعی برای رسیدن به یک توافق خواند اما در عین حال گفت:‌ هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به این نتیجه وجود دارد.

وی هم‌چنین رسیدن به توافق جامع را کاری نه‌چندان‌آسان خواند و ادعا کرد که «ایران باید تصمیم های سختی درجهت جلب اطمینان جامعۀ جهانی در مورد ماهیت برنامۀ هسته ای اش بگیرد.»

 آقای «ایر» در پاسخ به سوالی در خصوص عدم موافقت ایران با گنجاندن موضوع موشک‌ها در مذاکرات این کشور و ۱+۵، این بحث را موضوع قطع‌نامه‌های شورای امنیت دانست و افزود: بر اساس مفاد برنامه اقدام مشترک «پرداختن به قطعنامه های شورای امنیت» به صراحت آورده شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در خصوص مواضع مخالفین ایرانی و آمریکایی مذاکرات هسته‌ای، رضایت منتقدان آمریکایی را منوط به امضای توافق جامع و از میان برداشتن توانایی ایران برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای دانست.

نظر شما