شناسهٔ خبر: 55848 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آیت‌الله خاتمی:

تبعیت از رهبری پاسداری حقیقی از مکتب امام است

آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران گفت: رهبر معظم انقلاب، خط امام را با شفافیت، صلابت، هوشیاری و تدبیر خاص، در طول 25 سال پس از ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، دنبال کرده و به معنای حقیقی کلمه، خط امام، امروز خط ولایت و رهبری است.

به گزارش نماینده به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید احمد خاتمی با گرامیداشت ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تجلیل و تکریم از امام راحل را در حقیقت ادای دین به ایشان عنوان کرد و اظهار کرد: امام خمینی(ره) اسلام و امت مسلمان را در قرن حاضر زنده کرد، استقلال از دست رفته ملت را به ملت بازگرداند و حرکتی بر اساس دین پایه‌گذاری کرد که در تاریخ ایران به این شکل نظیر ندارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بر لزوم پاسداری از مکتب امام راحل تاکید و ابراز کرد: عشق به خدا، دوستی با مردم، استکبارستیزی، حمایت از ولایت فقیه و تسلیم‌ناپذیری در برابر دشمنان بخشی از ویژگی‌های مکتب امام راحل است.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه باید به پاسداری از مکتب امام(ره) و حمایت از جانشین به حق ایشان بپردازیم، خاطرنشان کرد: کسانی که اساس انقلاب و نظام دینی را نمی‌خواهند در پی آن هستند که خط امام راحل را به عنوان خط اصیل اسلام و مکتب اهل بیت(ع) از بین ببرند اما به فضل خدای متعال، مردم حق‌شناس این خط را شناخته و آن را دنبال می‌کنند، خطی که آغازش امام راحل است و تداوم بخشش رهبر معظم انقلاب است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: خط امام خطی است که در بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در طول سال‌هایی که ایشان زعامت امت را برعهده داشت وجود دارد و در مجموعه صحیفه امام(ره) و صحیفه نور نیز تدوین شده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امروز تداوم مسیر امام(ره) توسط آیت‌الله العظمی خامنه‌ای صورت می‌گیرد، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، خط امام راحل را با همان شفافیت، صلابت، هوشیاری و تدبیر خاص، در دوران ۲۵ سال پس از ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دنبال کرده است و به معنای حقیقی کلمه خط امام، امروز خط ولایت و رهبری است و بیعت با امام(ره) در حقیقت بیعت با مقام معظم رهبری است.

 

نظر شما