شناسهٔ خبر: 55787 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

معاون استاندار تهران:

طوفان دیگری در راه است؛ خسارت‌دیدگان حادثه دیروز در ناجا تشکیل پرونده دهند

معاون استاندار تهران گفت: خسارت‌دیدگان حادثه دیروز در ناجا تشکیل پرونده دهند.

به گزارش نماینده به نقل از روابط عمومی استانداری تهران، ستاد مدیریت بحران استان تهران عصر امروز به دلیل بروز طوفان در پایتخت به ریاست حسن کرمی معاون عمرانی استاندار تشکیل جلسه داد. در این جلسه هر یک از اعضا گزارش های مرتبط با حوادث و خدمات ارائه شده در طوفان روز گذشته تهران را ارائه کردند.

هلال احمر استان تهران از استقرار ۱۴۰۰ نیروی عملیاتی در حرم مطهر حضرت امام (ره) و همزمان پوشش طوفان تهران خبر داد و گفت: با درخواست آتش نشانی تهران یک نیرو همراه با بی سیم در فرماندهی آتش‌نشانی مستقر شد تا آتش‌نشانی را همراهی کند. همچنین ۸ تصادف رانندگی به دلیل بروز طوفان در جاده حسن آباد رخ داد که ۶ زخمی داشت و هم اکنون تمام شهرستان ها آماده باش هستند.

در این جلسه نماینده اداره برق تهران گفت: روز گذشته ساعت ۱۷ ستاد بحران در سطح مسئولان ارشد تشکیل و همزمان تمام ۲۱ منطقه آماده باش شدند. ۱۵۰ اکیپ عملیاتی به مناطق خاموشی اعزام و تا ۱۱ شب خاموشی بخش‌هایی از تهران مهار شد ولی ترافیک یکی از دلایل تاخیر در کار گروه‌ها بود.

برخی از اعضای ستاد هم از خروج چاه‌های آب در حاشیه رودخانه جاجرود به دلیل قطعی برق و تلفات احشام در شهرری و سایر شهرها گزارش ارائه کردند.

در ادامه جلسه حسن کریمی اعلام کرد: ۵ فوتی حاصل این رخداد طبیعی بود و ۱۳۸۰ اصله درخت در طوفان روز گذشته از بین رفت ولی تیم های شهرداری و اورژانس به موقع وارد عمل شدند تا خسارت بیشتری رخ ندهد.

وی افزود: تا یک ساعت دیگر طوفان دیگری در راه است و فردا هم این پدیده وجود دارد لذا از شهروندان می خواهیم در خانه های خود بمانند و خارج نشوند.

معاون استاندار تهران اظهار داشت: هفته آینده نمایندگانی از هلال احمر؛ استانداری و فرمانداری با خانواده داغ دیدگان دیدار خواهند داشت.

کریمی در پاسخ به اینکه آیا تمهیداتی برای تامین خسارات آسیب دیدگان دیده شده است گفت: شهروندانی که خسارت جدی بر اثر طوفان روز گذشته دیده اند می توانند با مراجعه به نیروی انتظامی تشکیل پرونده دهند که قطعا این شکایات ارزیابی خواهد شد و تلاش می کنیم هم حادثه دیدگان و فوتی ها با همکاری بیمه و شهرداری جبران خسارت شوند.

در این جلسه همچنین اعضای ستاد مدیریت بحران استان تهران از کوتاهی سازمان هواشناسی کشور انتقاد کردند و کریمی به عنوان رئیس جلسه گفت: قصور هواشناسی برای ارزیبابی به موقع و اطلاع رسانی قابل پیگیری است.

نظر شما