شناسهٔ خبر: 55706 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

ماجرای پشت پرده بنزین وارداتی ، وزیر را به مجلس می کشاند !

به گزارش نماینده به نقل از تراز ؛ ناصر سودانیدرباره وضعیت بنزین‌های وارداتی اظهار داشت: در نشستی با مسوولان پتروشیمی و بخش پالایش، آنها توضیحاتی به کمیسیون در این رابطه دادند، منتها برای این‌که بتوانند مستندات خود را ارائه دهند، یک جلسه دیگری در هفته آینده تشکیل می‌شود.

وی درباره مسایلی که یکی از نمایندگان مطرح کرده بود که همسر یکی از مسوولان دولتی، از واردکنندگان بزرگ بنزین است، افزود: من اطلاعات زیادی در این باره ندارم، اما اگر چنین چیزی درست باشد، حتما پیگیری خواهیم کرد و وزیر نفت را به مجلس خواهیم خواست.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این‌که واردکنندگان بنزین باید با محیط‌زیست ارتباط داشته باشند تا بنزین‌ها آلایندگی نداشته باشند، تصریح کرد: این موضوع در قالب سوال از دولت توسط تعدادی از نمایندگان دنبال می‌شود که وزارت نفت باید در این زمینه پاسخ‌ دهند.

سودانی با بیان این‌که سه نوع بنزین در کشور مصرف می‌شود، عنوان کرد: یکی، بنزین پالایشگاه‌ها است. دوم، بنزین وارداتی است و سوم، بنزینی است که توسط پتروشیمی‌ها تولید می‌شود. وی ادامه داد: روی چهار مورد علامت سوال است که نسبت بنزن موجود در بنزین و نیز اکتان و گوگرد را دقیقا به صورت شفاف اعلام کنند.

نایب رییس کمیسیون انرژی در پاسخ به این پرسش که آیا گزارشی در رابطه با آلودگی بنزین‌های وارداتی داشته‌اید، تصریح کرد: صحبت‌هایی مطرح می‌شود، اما هنوز هیچ استناداتی به ما ارائه نشده است. سودانی عنوان کرد: محیط‌زیست نکاتی را درباره بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها ارائه کرده که این بنزین دارای آلایندگی است.

وی گفت: این موضوع هم‌اکنون دنبال می‌شود، اما به نظر می‌رسد این موضوع جنبه سیاسی پیدا کرده است، یعنی بعضی‌ها می‌خواهند نسبت به دولت گذشته تشکیک کنند که این کار در دولت گذشته صورت گرفته و بعضی‌ها دولت فعلی را در واردات بنزین هم مورد سوال قرار می‌دهند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این‌که سلامت مردم اهمیت بسیاری دارد، عنوان کرد: اگر ما پالایشگاه‌های فعلی را توسعه ندهیم و مصرف بنزین را بهینه نکنیم و جلوی قاچاق بنزین نیز گرفته نشود، ناگزیر هستیم که واردات بنزین را بیشتر کنیم.

نظر شما