شناسهٔ خبر: 55617 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اتفاقات عجیب در دوومیدانی؛

فدراسیونی که مربی‌اش را به ورزشگاه ممنوع الورود کرد!

فدراسیون دوومیدانی چند ماهی است یکی از مربیان فعال در این رشته را به مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب، ممنوع الورود کرده است. این مربی اخیرا با دریافت نامه‌ای از ورود به ورزشگاه شیرودی هم منع شده تا در آستانه مسابقات دوومیدانی جوانان آسیا با ورزشکارش مکان مناسبی برای تمرین نداشته باشد.

به گزارش نماینده، حسین نثاری مربی پرتاب وزنه در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ممانعت از حضورش به مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۳ به من اعلام شد نمی‌توانم وارد این مجموعه ورزشی شوم. این دستور از طرف فدراسیون دوومیدانی آمده و نمی‌دانم چرا فدراسیون چنین تصمیمی گرفته است. آنها حتی نامه مکتوبی در این زمینه به من نداده‌اند.

 

وی با بیان اینکه از طریق یکی از ورزشکارانش متوجه دستور فدراسیون شده، افزود: اوایل سال ۹۳ بود که پوریا حسینی یکی از ورزشکارانم از کردستان به تهران آمد تا با هم تمرین کنیم. مسئولان مجموعه ورزشی آفتاب به پوریا گفته بودند، نثاری طبق اعلام فدراسیون نمی‌تواند وارد مجموعه شود. آنها به ورزشکارم پیشنهاد داده بودند یا مربی‌اش را عوض کند و یا جای دیگری به تمرین بپردازد!

این مربی پرتاب وزنه در ادامه تاکید کرد: روز شنبه گذشته هم نامه‌ای به دستم رسید که طبق این نامه، از ورود به ورزشگاه شیرودی هم منع شدم. علت این موضوع بهانه‌های واهی از جمله درگیری با مربیان و ورزشکاران و همچنین عدم تسویه حساب ذکر  شده است، در حالیکه چنین مسائلی صحت ندارد. در این شرایط و در آستانه مسابقات دوومیدانی جوانان آسیا که یکی از ورزشکارانم هم شانس کسب مدال را دارد، باید در خیابان تمرین کنیم!

وی همچنین به اقدام ناگهانی یکی از ورزشکارانش اشاره کرد و از چرخش وی به سمت "مربی مورد حمایت رئیس فدراسیون" خبر داد. نثاری در اینباره تصریح کرد: پنج سال بود با علی ثمری یکی از ورزشکارانم کار می‌کردم. وضعیت بدنی این ورزشکار را در شرایط عالی نگه داشته بودم تا بتواند در مسابقات آسیایی هم نتیجه بگیرد ولی فردی که به تازگی مدرک درجه سه رشته دو و میدانی گرفته و مورد حمایت فدراسیون دوومیدانی است، به این ورزشکارم وعده‌هایی داد و او را به سمت خود کشاند.

نثاری خاطرنشان کرد: این مربی تازه‌کار با وعده حمایت فدراسیون از این ورزشکار، باعث شد تا پنج سال کار من با وی دود شود. این مربی از همشهریان داوری رئیس فدراسیون دوومیدانی است و به همین خاطر تحت حمایت او قرار دارد.

به گفته نثاری، نکته تاسف‌بار به جایی بر می‌گردد که فدراسیون این ورزشکار را مجبور کرده حرف‌های غیر واقع و عجیبی را علیه وی مطرح کند. وی در این خصوص هم گفت: متاسفانه ورزشکارم بعد از شروع همکاری با مربی جدید و تازه‌کار خود، عنوان کرده که در طول مدت همکاری‌اش با من، مورد فحاشی قرار گرفته و حتی کتک هم خورده است! چنین ادعایی واهی و کاملا نادرست است.

این مربی پرتاب وزنه ادامه داد: پنج سال با این ورزشکارم کار کردم و حتی از جیب خودم برایش هزینه دادم. حتی گاهی خورد و خوراک او را فراهم کردم. او یک هفته قبل از مسابقات انتخابی قزاقستان به سمت مربی مورد حمایت فدراسیون چرخید و در حالی که با تمرینات من به آمادگی کامل رسیده بود، عملکرد خوبش را به مربی جدید و فدراسیون دو و میدانی مربوط دانست.

وی با بیان اینکه قراردادش با این ورزشکار "معرفتی" بوده است، تاکید کرد: او در حضور مادرش قسم خورد با من کار کند ولی بعد از پنج سال مرا کنار گذاشت. واقعا دوست دارم بدانم چه کوتاهی انجام داده‌ام که او به سمت مربی تازه کار چرخید. من برای پیگیری این موضوع دو نامه هم به هیات دوومیدانی تهران فرستادم که بی‌جواب ماند ولی مطمئن باشید تا آخر این مساله را پیگیری خواهم کرد.

نثاری در پایان خطاب به محمود گودرزی وزیر ورزش و جوان گفت: دوست دارم بدانم جایگاه مربیان در وزارت ورزش و جوانان کجاست؟ در این مدت هم به من بی‌حرمتی شده و هم ورزشکارم را از من گرفته‌اند. حتی از ورودم به ورزشگاه‌ها ممانعت کرده‌اند. از شخص وزیر می‌خواهم این موضوع را پیگیری کند.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما