شناسهٔ خبر: 55614 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حذف آزمون یعنی حذف استعدادهای فوتبال ایران/ جام جهانی پاداش خلعتبری بود

سردار آزمون سرمربی پیشین فوتبال جوانان ایران با ابراز تاسف از حذف نام آزمون و خلعتبری از فهرست نهایی تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی برزیل گفت: حذف آزمون، نادیده گرفتن استعدادهای جوان ایرانی است و فرصت بزرگی بود که از فوتبال کشورمان گرفته شد.

به گزارش نماینده؛ اکبر محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص فهرست نفرات تیم ملی که از سوی کارلوس کی‌روش برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل اعلام شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: تفکرات و استراتژی فنی کارلوس کی‌روش در این انتخابات دخیل بوده زیرا تعداد نفرات بیشتری را در مورد بخش‌های دفاعی انتخاب کرده است. البته به نظر می‌رسد او هنوز ساختار دفاعی تیمش را نشناخته و گرنه احتمال داشت بجای برخی نفرات دفاعی، بازیکنان هجومی‌تر را به این فهرست تیم ملی اضافه می‌کرد.

وی در مورد خط خوردن نام محمدرضا خلعتبری و سردار آزمون افزود: خلعتبری یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی بود. شاید او کمتر به بازی گرفته می‌شد اما هر وقت به زمین می‌‎رفت به تیم ملی کمک می‌کرد. به نظرم حق خلعتبری بود که در جام جهانی حضور یابد. و این کمترین پاداشی بود که سرمربی تیم ملی می توانست به خاطر نظم و انضباطش در اردو و عملکرد خوب و کمکهای به موقع اش به تیم ملی به این بازیکن می داد.

سرمربی پیشین تیم فوتبال جوانان ایران در مورد آزمون هم اظهار کرد: به نظرم سردار و علیرضا جهانبخش می‌توانستند در ترکیب اصلی ایران در جام جهانی بازی کنند که این فرصت از آزمون گرفته شد. با تمام احترامی که برای نفرات اصلی و سایر بازیکنان تیم ملی قائلم، باید بگویم این دو بازیکن خصوصا آزمون در باشگاه خود فوق‌العاده بودند، در حالیکه برخی از بازیکنان در باشگاه خود ذخیره بوده و بازی نمی‌کردند، الان نامشان در فهرست نهایی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه بدون تعصب در مورد آزمون صحبت می‌کنند، ادامه داد: حضور سردار آزمون در جام جهانی فرصتی بود که کارلوس کی‌روش آن را از ایران گرفت. عملکرد آزمون در جام جهانی می‌توانست فرصت‌سازی بزرگی برای جوانان و استعدادهای ایرانی به وجود آورد و فوتبال جهان را به ستارگان کم سن و سال ایران عوض و بهتر کند.

محمدی با بیان اینکه باید به نظر کی‌روش احترام گذاشت، یادآور شد: من باز هم متاسفم چنین فرصت بزرگی از فوتبال ما دریغ شد زیرا اگر آزمون حتی در جام جهانی هم بازی نمی‌کرد، بدست آوردن تجربه حضور در چنین تورنمنتی می‌توانست به او کمک کند تا او سال‌های سال در خط حمله ایران و در میادین معتبر بدرخشد.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: البته دنیای فوتبال برای سردار تمام نشده است. من با سردار صحبت کردم و به او گفتم ستارگان بزرگی مانند سمیر نصری، لاندن داناوان اسطوره فوتبال آمریکا و کارلوس ته‌وز هم از حضور در این جام جهانی باز ماندند. سردا باید به آینده امیدوار باشد اما باز هم تاکید می‌کنم با حذف آزمون استعدادهای فوتبال ایرانی حذف شدند.

سرمربی پیشین تیم فوتبال جوانان ایران همچنین افزود: وقتی همراه تیم جوانان در تورنمنت ویتنام حضور یافتم بورا میلوتینویچ مربی مطرح فوتبال دنیا به من گفت: تیم جوانان ایران که نفراتی همچون جهانبخش سردار آزمون در آن بازی می‌کردند، از تیم کی‌روش زیباتر بازی می‌کنند و بسیاری از آنها پتانسیل و استعداد حضور در ترکیب اصلی تیم ملی را دارند. شما می‌بینید خوشبختانه جهانبخش این فرصت را بدست آورده که در جام جهانی بدرخشد و امیدوارم این اتفاق هم بیافتد.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشحالم حداقل در فهرست کی‌روش بازیکنانی نظیر بختیار رحمانی و علیرضا جهانبخش قرار گرفته‌اند. این از نکات مثبت انتخاب سرمربی تیم ملی است، خصوصا رحمانی که در این سال‌ها کمتر به حقش رسیده است.

محمدی در پایان ابراز امیدواری کرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل عملکرد خوبی داشته باشد و با صعود به مرحله دوم ضمن ایجاد شرایط بهتر برای فوتبال ایران مردم کشورمان را شاد کند.

نظر شما