شناسهٔ خبر: 55549 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نوبخت در جمع اردوی آمادگی تیم‌های ملی جانبازان و معلولان عنوان کرد :

اداره کشور با صادرات یک میلیون بشکه نفت در روز

به گزارش نماینده به نقل از فارس ؛ محمد باقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور در جمع اردوی آمادگی تیم‌های ملی جانبازان و معلولان اعزامی به مسابقات پارآسیایی کره‌جنوبی، گفت: ما قدرت تولید بیش از ۴ میلیون بشکه نفت در روز را داریم اما با فروش یک میلیون بشکه کشور را اداره می‌کنیم چون تخصیص و استفاده ما از منابع باید مناسب باشد تا بتوانیم حداکثر استفاده را انجام دهیم. نوبخت اظهار داشت: ما کشوری داریم که هم‌اکنون با وجود گذشت ۳۵ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، پنجه در پنجه دنیا گذاشته‌ایم، البته ما مهاجم نیستیم، ما مدافع هستیم، اما به ما زور می‌گویند و ما باید جلوی این زور بایستیم.

نوبخت با بیان اینکه با وجود همه این محدودیت‌ها سال گذشته با خوبی گذشت، اضافه کرد: ممکن است نتوانسته باشیم که هر آنچه دستگاه‌های اجرایی انتظار داشتند، برآورده کنیم، اما به هر حال سال گذشته به خوبی گذشت. وی ادامه داد: مهم هم همین است؛ به دنیا بگوییم، اگر هم ما را تحریم می‌کننده پشتوانه و عقبه ما انسان‌های افتخار آفرینی هستند که به ما جهت و استواری را می‌آموزند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور تصریح کرد: اما با همه این اوصاف، تلاش می‌شود، منابع موجود به نحو شایسته و عادلانه توزیع شود تا شما ورزشکاران جانباز و معلول هم بتوانید در مسابقات آتی همچون گذشته سرافزار باشید.

وی در ادامه گفت: با حضور خود سلام و پیام آقای رییس‌جمهور را به شما ابلاغ می‌کنم و منعکس کننده خواسته‌ها و توقعاتی خواهم بود که شما از دولت تدبیر و امید انتظار دارید و امیدوارم به همان اندازه که انتظار است مطالبات شما را بازتاب ‌دهیم، شما نیز به همان اندازه در میادین ورزشی، مطالبات و خواسته‌های مردم فهیم کشورمان را تأمین کنید.

نوبخت با تأکید بر این امر که ورزش جانبازان و معلولان هم از جنبه ورزشی و هم از نظر ارزشی حائز اهمیت است، افزود: ارزشی که جانبازان و معلولان دارند متعین عنایت الهی است و به گونه‌ای است که اگر انسانی در برخی از اجزا و بدن خود مشکل دارد، اما توانایی‌های دیگر او آن نواقص را مرتفع و جبران می‌کند و بنابراین نمادی از قدرت و التفات احدیت تلقی می‌شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور تصریح کرد وظیفه خود می‌دانیم که بتوانیم بسترهای مناسب را فراهم کنیم، تا عزیزان جانباز و معلول در عرصه ورزش باز هم خوش بدرخشند. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور، قبل از شرکت در جلسه از بخش‌های مختلف این فدراسیون بازدید و از تمرین برخی از ورزشکاران دیدن کرد.

نظر شما