شناسهٔ خبر: 55542 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

درخواست رئیس اتاق بازرگانی

حجم روابط تجاری ایران و امارات باید به ۱۰ میلیارد دلار برسد

به گزارش نماینده به نقل از مهر ؛ یحیی آل‌اسحاق در گردهمایی هیات تجاری ایران و امارات از اماراتی ها درخواست کرد که رفت‌وآمدهای تجاری بین بخش‌های خصوصی دو کشور تداوم داشته باشد و گفت: این دیدارها زمینه همکاری‌های اقتصادی مشترک بیشتر از قبل فراهم می شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به روابط تاریخی دو کشور افزود: رابطه امارات متحده عربی و ایران گرچه گاهی دچار نوسان شده اما هیچگاه قطع نشده است.

حتی در دوران دفاع مقدس نیز که من در وزارت بازرگانی مسئولیت داشتم برادران اماراتی در تامین نیازهای وارداتی ما و حفظ روابط تجاری خود با ایران کوشش داشتند و با ما همکاری کردند.

وي تصریح کرد: رابطه بين ايران و امارات حتما ادامه خواهد داشت، اما بايد تلاش کنيم تا از تمام ظرفيت ها براي افزايش حجم مبادلات تجاري دو کشور بهره بجوييم هر چند تاکنون ارزش مبادلات تجاري بين ايران و امارات به کمتر از ۱۰ ميليارد دلار نرسيده است.

رئيس اتاق بازرگاني تهران با اشاره به آمادگي تهران براي جذب سرمايه هاي خارجي اظهار داشت: بر اساس برنامه ۵ ساله توسعه ،ایران آمادگي جذب ۹۰۰ ميليارد دلار سرمايه خارجي در بخش نفت و ساير حوزه هاي اقتصادي را دارد که با توجه به مهيا شدن دسترسي به بازارهاي ۳۰۰ ميليون نفري از سوي ايران براي کشورهاي سرمايه گذار اين مي تواند يک فرصت ايده آل باشد.

آل اسحاق با بيان اينکه بازگشت سرمايه گذاري در ايران تضمين شده است، افزود: قطعا مشکلات ما دير يا زود حل خواهد شد، اما؛ اميدواريم دوستان و همکاران قديمي ما بيشتر و زودتر از ساير کشورها نسبت به بهبود روابط اقتصادي خود با ايران اقدام کنند.

رئیس اتاق تهران با اشاره به وجود برخي مشکلات در مسير روابط تجاري دو کشور خاطر نشان کرد: برخي از اين مشکلات ناشي از مسائل و ديدگاه هاي سليقه اي است، اما عزم دو دولت بر رفع اين مشکلات و توسعه روابط دو کشور است.

وي در پايان متذکر شد: ما گمان مي کنيم امارات نيز به دنبال توسعه روابط خود با ايران است و اگر در اين مسير صرفا به جنبه هاي اقتصادي نيز توجه کنيم در مي يابيم که توسعه روابط به نفع هر دو طرف است.

برچسب‌ها:

نظر شما