شناسهٔ خبر: 55541 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

نعمت زاده : ستاد مبارزه با قاچاق کالا را منحل کنید !

وزیر صنعت، معدن و تجارت در اظهاراتی تند علیه قانون تجارت در دست بررسی و تصویب مجلس موضع گیری کرده و در عین حال خواستار انحلال ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران ؛ محمدرضا نعمت زاده در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به اینکه قانون فعلی تجارت کشور هیچ ایرادی ندارد و لازم نیست مجلس دوباره این قانون را از نو بنویسد، گفت: من به شورای نگهبان و مجلس رفتم تا به هر نحو ممکن جلوی اجرای این قانون را بگیرم.

من اعتقاد دارم اجرای این قانون کشور را حداقل ۱۰ سال به عقب می اندازد. اشکالی ندارد همانطور که دولت عذرخواهی میکند مجلس نیز به اشتباه خود در زمینه تدوین قانون جدید تجارت اعتراف کند. وی با اشاره به وجود سازمانهای نظارتی متعدد در کشور گفت: من در این شرایط به اصل ستاد مبارزه با قاچاق ایراد گرفتم و اعلام کردم که ما نیازی به این ستاد نداریم.

او با یادآوری خاطره ای در زمینه ممنوعیت سرمایه گذاری در برخی صنایع اظهار کرد: در دورهای وزارت صنایع بخشنامه زده بود که صنایع عطرسازی جزو صنایع محرمه و ممنوعه است و نباید در آن سرمایه گذاری کنیم!

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جلسه امروز خود با وزیر اقتصاد در زمینه خصوصی سازی گفت: قرار نیست قبرستان درست کنیم و بعد بالای سر آن گریه کنیم. بسیاری از خصوصی سازی های انجام شده در کشور عملا اشتباه بوده و منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شده است.

نعمت زاده در ادامه از امضای قرارداد سرمایه گذاری مشترک بین ایران و کویت در زمینه تولید فولاد با حضور رئیس جمهوری ایران و امیر کویت خبر داد و گفت: این قرارداد قرار است فردا بین دو کشور امضا شود.

او همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود از دیدگاههای برون مرزی احمدی نژاد حمایت کرده و گفت: با وجود اختلاف فکری هایی که با رئیس جمهوری دولت قبل داشتم اما به نظر من دیدگاههای برون مرزی وی واقعا خوب بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین انحلال یا ادغام سازمان گسترش را منتفی دانست و تاکید کرد که این سازمان با شکل کنونی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها:

نظر شما