شناسهٔ خبر: 55488 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رییس کل بورس عنوان کرد :

بازار داریی فکری زمینه ساز داد و ستد برند های تجاری

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم ؛ رییس سازمان بورس و اوراق بهادار صبح امروز درمراسم افتتاح بازار دارایی فکری با بیان این مطلب گفت: انجام هر کار بزرگی نیازمند همکاری و هماهنگی دستگاه های مختلف است و بازار سرمایه نمی توانست به تنهایی، بازار دارایی فکری را راه اندازی کند.

علی صالح آبادی افزود: در این راه سازمان ثبت و معاونت علمی فناوری رییس جمهور، کمک بزرگی به راه اندازی این بازار انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه انتظار نداریم از همان ابتدا تعداد زیادی از اختراعات وارد این بازار دارایی فکری شود ابراز داشت: این بازار نیازمند گذشت زمان برای بازکردن جای خود در کشور است.

رییس سازمان بورس با تاکید بر اینکه اقتصاد دانش بنیان، یکی از موارد کلیدی سیاست های اقتصاد مقاومتی است، افزود: ایجاد بازار دارایی فکری، گامی در جهت تحقق این سیاست است.

صالح آبادی تصریح کرد: ثبت اختراعات یک ارزش است و همیشه سوال بوده که چرا بین صنعت و دانشگاه ارتباط کمی برقرار است، در حالی که بازار دارایی فکری می تواند به عنوان بهترین راه، این ارتباط را تقویت کند.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه جایی است که بنگاه های صنعتی حضور دارند گفت: علایم تجاری هم می تواند در این بازار داد و ستد شود. به علاوه طرح های صنعتی و برندها هم در این بازار مورد توجه قرار می گیرد.

رییس سازمان بورس هدف اصلی این بازار را حمایت و تشویق دارندگان ایده و دارایی های نامشهود دانست و ابراز داشت: بسیاری از نخبگان دارای اختراعاتی هستند و اگر بدانند که این بازار به تجاری سازی اختراعات کمک می کند، وارد آن می شوند.

وی با تاکید بر اینکه برند هم در بازار دارایی فکری معامله خواهد شد، افزود: بنابراین شرکت هایی که محصولی را تولید می کنند، برای شکل گیری برند خود تلاش می کنند؛ زیرا این بازار به کشف قیمت کمک می کند و در نقل و انتقالات، شفافیت ایجاد می شود.

صالح آبادی با بیان اینکه تحقیقات با راه اندازی این بازار کاربردی تر می شود خاطرنشان کرد: بازار سرمایه عمدتا مبتنی بر تولید و خدمات است اما باید تلاش کنیم تا سهم شرکت های دانش بنیان را در اقتصاد گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در بازارهای جهانی شرکت هایی که مبتنی بر دانش هستند، درصد زیادی از بازار را به خود اختصاص داده اند، اظهار داشت: برای مثال می توان به فست فود مک دونالد اشاره کرد.

رییس سازمان در پایان تاکید کرد: بازار سرمایه هم اکنون مبتنی بر تولید و بخش خدمات است، اما اقتصاد دانش بنیان می تواند بازار سرمایه کشور را بزرگ کند و توسعه دهد. بنابراین امیدوارم شاهد شکل گیری شرکت های بزرگ دانش بنیان و شکوفایی هر چه بیشتر بازار دارایی فکری باشیم.

بر اساس این گزارش؛ مراسم راه‌اندازی بازار دارایی‌های فکری با حضور مدیران ارشد دولتی و بازار سرمایه صبح امروز در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد تا بازار دارایی‌های فکری به منظور دستیابی به اقتصاد دانش بنیان افتتاح شود و برای نخستین‌بار در کشور، اولین ایده از طریق بازار سرمایه تجاری‌سازی شد.

برچسب‌ها:

نظر شما