شناسهٔ خبر: 55426 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

افشاگری یک داور کشتی از ماجرایی عجیب در این رشته!

داور بین المللی کشتی کشورمان پرده از ماجرایی عجیب در داوری این رشته برداشت.

به گزارش نماینده؛ احمد تاجیک در گفت‌و‌گو با تسنیم، در خصوص انتخاب عباسی به عنوان داور بین‌المللی کشتی کشورمان برای حضور در بازی‌های المپیک نوجوانان و حرف و حدیث‌های پیش آمده در این مورد، اظهار داشت: به مسابقات قهرمانی نوجوان آسیا رفته بودیم که آقای «اردوان صاحب» به عنوان داور بزرگتر که تیم و داوران جوان را حمایت کند، دو روز پس از ما به این مسابقات آمد.

وی ادامه داد: وقتی به هتل رسیدیم عباسی گفت می‌خواهم با اردوان هم اتاق شوم. به او گفتیم اردوان با گرم‌رودی دو روز بعد به محل مسابقات می‌آیند و شما لطفی کنید با سایرین هم اتاق شوید. او گفت اردوان گفته که حتما جا بگیر و با من هم اتاق شو. ایشان جا گرفت و اردوان پس از دو روز آمد.

این داور بین‌المللی کشورمان خاطرنشان کرد: فرد دیگری به همراه عباسی از قم به مسابقات تایلند آمده بود. به همراه رستمی در راه‌پله هتل بودیم که ایشان به من گفت شما اردوان هستید؟ این ۵۰۰ یورو برای شما است. به او گفتم من اردوان نیستم. اردوان اتاقش با عباسی یکی است.  برای ما جای شبهه داشت که داستان این ۵۰۰ یورو که عباسی گفته آن را به اردوان بدهید چیست؟ 

تاجیک گفت: روز سوم مسابقات «مصلایی» که از استان یزد آمده بود به من گفت اردوان نزد آقای داوور، سرپرست فنی مسابقات رفته و می‌گوید سعید عباسی خیلی خیلی خوب است. می‌گفت که اردوان اعلام کرده من شورای داوری هستم و عباسی زودتر داور بین‌المللی شده است. او به ما می‌گفت اردوان دائما از عباسی تعریف و تمجید می‌کرد. 

وی افزود: در روز آخر مسابقات دیدم رستمی با اردوان در حال جر و بحث است و آقای داوور هم در آن محل بود. اردوان می‌گفت من شورای داوری هستم و عباسی خیلی خوب است. گفتیم آقای اردوان شما به عنوان بزرگتر و حامی به اینجا آمده‌اید و چرا برای عباسی سفارش می‌کنید؟ برای چه می‌گویید من شورای داوری هستم؟ در ابتدا او کمی به لکنت زبان افتاد و شروع به حاشا کردن کرد. سپس گفت من داشتم همه شما را سفارش می‌کردم. این در حالی بود که اصلا عباسی خوب سوت نزده بود. او خیلی اشتباه داشت و بد قضاوت کرد.

تاجیک گفت: وقتی به تهران آمدیم به هرکسی گفتیم به ما اعلام کردند که شما زود قضاوت می‌کنید، صبر کنید تا نتیجه مسابقات اعلام شود. نتیجه مسابقات آمد و ما دیدیم که عباسی انتخاب شده و همان چیزی شد که ما گفتیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این موارد را به رئیس فدراسیون کشتی اطلاع دادید، به تسنیم خاطرنشان کرد: ما این را به حراست گفتیم و آنجا درگیر شدیم. حتی کار داشت به درگیری فیزکی هم کشیده می‌شد. حراست متوجه شد؛ ضمن اینکه یک نامه هم برای حراست نوشتیم. در حال نوشتن یک نامه برای شورای داوری هستیم که آن را به خادم بدهیم. می‌خواهیم نزد خادم برویم و بگوییم وقتی ۵ داور آمده، شما برای چه چیزی اردوان را فرستادید؟ ایشان آمده بود که عباسی را سفارش کند که به نتیجه هم رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما