شناسهٔ خبر: 55339 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

طالب‌زاده در اختتامییه نخستین دوره مشق بیداری

بسیاری از نخبگان غرب پس از ۱۱ سپتامبر به ماهیت اصلی آمریکا پی بردند

نادر طالب زاده با اشاره به واقعه ۱۱ سپتامبر و نمایان شدن ذات پلید آمریکا و غرب، گفت: اگر ۱۱ سپتامبر نبود بسیاری از افراد نخبه غرب نمی توانستند بفهمند که آمریکا کشور شیطان صفتی است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، نادر طالب زاده، شامگاه جمعه در اختتامیه نخستین دوره مشق بیداری در اهواز، به تفاوت جشنواره عمار و فجر اشاره و اظهار کرد: جشنواره فجر ویترین سینمایی کشور و محلی برای عرضه به جشنواره‌های جهانی است و ارتباطی به انقلاب و دفاع مقدس ندارد.

وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی در فجر وجود ندارد اما در عمار هست، خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب ایدئولوژی ما است و این ایدئولوژی غرب را به هراس انداخته است.

طالب زاده به مزایای برگزاری جشنواره عمار اشاره کرد و گفت: نمایش فیلم در اقصی نقاط کشور حتی در روستا مهمترین عامل قوت آن است.

وی با بیان اینکه جشنواره عمار شور و اشتیاق خاصی میان جوانان انقلابی ایجاد کرد، متذکر شد: تربیت نیرو مهم ترین هدف دیگر است که جشنواره عمار به دنبال آن است.

دبیر جشنواره عمار گفت: پدیده مستند سازی نسل جدید مسئله تازه ای است که عمار مهمترین محرک آن بود.

این کارگردان سینما با بیان اینکه عماریون طرفداران حق هستند، گفت: در فرهنگ و هنر کسی جز با مشق کردن  و تکرار به جایی نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه با حادثه ۱۱ سپتامبر بسیاری به ذات پلید آمریکا و غرب پی بردند، گفت: بسیاری از افراد نخبه غرب نیز اگر ۱۱ سپتامبر نبود نمی توانستند بفهمند که آمریکا چه شیطان صفتی است.

طالب زاده با اشاره به دسیسه های غرب علیه جمهوری اسلامی گفت: آنها همواره می‌خواستند ایران را مرکز تروریست نشان دهند اما با حادثه ۱۱ سپتامبر همه چیز برعکس شد.

از ۸۰ درصد ظرفیت شبکه های استانی صدا و سیما استفاده نمی‌شود

وی رسانه را بهترین ابزار تبیین حقیقت عنوان کرد و گفت: متأسفانه شبکه‌های استانی صدا و سیما وضعیت درستی ندارند و اغلب برنامه‌های شبکه‌های مرکزی و یا برنامه‌های سرگرم کننده پخش می کنند.

این کارگردان سینما گفت: در شبکه‌های استانی باید به مسائل گوناگون استان از جمله بهداشت، معماری و وضع مردم استان رسیدگی شود و برنامه گفت‌وگو محور در این زمینه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه از ۸۰ درصد ظرفیت شبکه های استانی استفاده نشده است.

این کارگردان سینما با اشاره به وضع سینما در دولت تدبیر و امید اظهار کرد: اوضاع سینما و مسئله تولیدات در دولت جدید را در سال جاری باید مشاهده کرد.

طالب زاده گفت: دولت ها نقش زیادی در مسئله فیلم سازی ندارند و بیشتر جو حاکم بر آن تأثیر می‌گذارد و امیدواریم فیلم های خوبی در سال جاری تولید شود.

وی با اشاره به اقدام لیلا حاتمی در جشنواره کن نیز اظهار کرد: در جشنواره‌های بین‌المللی به سبب جو حاکم بر آن چنین مسائلی ممکن است پیش آید و با آن کاری نمی شود کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما