شناسهٔ خبر: 55311 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وزیر کار خواستار شد : نهضت ملی برای ایجاد اشتغال

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم ؛ علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی صبح امروز با حضور درهمایش "کار و محرومیت در گفتمان امام (ره) " با اشاره به اینکه اولین گام برای رفع محرومیت ایجاد اشتغال است گفت: اینکه هر محروم فقیر یا ناتوان اقتصادی به حساب می‌آید ناشی از این است که یک شغل پایدار با درآمد کافی نداشته باشد.

وی ادامه داد: اولین گام برای محروم شدن از دست دادن شغل مناسب یا ناتوانی در بدست آوردن شغل مناسب است که با استناد به گفتمان امام خمینی(ره) می‌توان گفت سعادت جامعه در گرو توجه، بازتعریف و اجرای آموزه های امام در حوزه کار است.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: مستضعف به معنی کسی است که به ضعف کشیده شده است. به ضعف کشیده شده با ضعیف تفاوت دارد. البته به ضعف کشیده شده می‌تواند ضعیف هم باشد. وی اظهار کرد: به ضعف کشیده شده انواع مختلفی دارد حتی آدمی که جامعه او را ضعیف تلقی نمی‌کند می‌تواند به ضعف کشیده شده باشد.

ربیعی با بیان اینکه کار آفرینی که ثروت حلال زیادی دارد اما قواعد اداری، سیاسی و هر عامل دیگری مانع از آن است خلاقیتش به اندازه کافی بروز کند مستضعف است افزود: گفتمان امام بر شدت محرومان، فقرا و آنها که مرفه نیستند تأکید دارد. اما مفهوم محوری این گفتمان مستضعف است. چرا که مفهوم مستضعف بر فقدان امکان رشد همه جانبه توجه دارد.

وی تأکید کرد: پیدایش و رواج فساد اداری اولین گام برای زمینه‌سازی استضعاف است چرا که فساد عواقب زیادی در پی دارد. وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در بیان عواقب فساد افزود: برای رفع محرومیت در جامعه نیازمند نهضت ملی ایجاد اشتغال هستیم و باید تلاش کنیم برای رفع محرومیت به مقابله جدی با فساد برخیزیم.

ربیعی تأکید کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری نیز در مواضع خود با تأکید بر حذف فقر و فساد خواستار عزم ملی و اقدام فوری برای محرومیت ها شده اند چرا که جامعه‌ای که اساس آن تولید باشد جامعه‌ای است که در مقابل جامعه رانتی قرار دارد و این جامعه می‌تواند با توسعه اشتغال و کارآفرینی مشکلات را برطرف کند

برچسب‌ها:

نظر شما