شناسهٔ خبر: 55184 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ظریف: به مذاکرات «خوش‌بین» هستم

وزیر خارجه ایران در حاشیه هفدهمین اجلاس وزاری خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد گفت به اراده سیاسی طرفین مذاکرات هسته‌ای خوش‌بین است.

به گزارش نماینده به نقل از پرس‌تی‌وی، وزیر خارجه ایران در حاشیه هفدهمین اجلاس وزاری خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با ابراز خوش‌بینی درباره اراده سیاسی ایران و کشورهای ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای بر ادامه تلاشها برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای تأکید کرد.

آقای ظریف به خبرنگاران گفت: «درباره اراده سیاسی دو طرف خوش‌بین هستم. با این حال ما به کسانی که دائم در حال خیال‌پردازی و توطئه هستند فرصت نخواهیم داد.»

وی افزود: «نهایت تلاشمان را برای دست‌یابی به توافق جامع انجام می‌دهیم، هدف ما هم در این گفت‌وگوها این است که بگوییم برنامه هسته‌ای ایران همیشه صلح‌آمیز بوده است و ما هرگز به دنبال ساختن سلاح‌های هسته‌ای نخواهیم بود.»

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین علی‌رغم بیان اینکه مذاکرات بین ایران و کشورهای ۱+۵ بر سر برنامه هسته‌ای تهران پیشرفت داشته تصریح کرد که این موضوع بسیار سخت و دشوار است.

آقای ظریف با اشاره به گفت‌وگوهای دو روزه با خانم کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در استانبول گفت که این گفت‌وگو بر «فرصت‌های پیش رو» تمرکز داشته است.

نظر شما