شناسهٔ خبر: 55135 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز

رتبه اول در مبارزه با پولشویی به بانک توسعه صادرات رسید

به گزارش نماینده به نقل از جهان نیوز ؛  به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات کسب ۸۲.۶۵ درصد از اهداف مورد نظر پروژه مبارزه با پولشویی در فاز اول، رتبه نخست را در میان ۳۳ بانک و موسسه اعتباری به بانک توسعه صادرات اختصاص داد.

در بررسی کمی و کیفی گزارشهای معاملات مشکوک (STR)، بانک توسعه صادرات پس از بانکهای ملی و مرکزی، رتبه سوم را در ارسال با کیفیت ترین گزارش های معاملات مشکوک در بین تمامی بانکها و موسسات اعتباری کشور کسب کرده است. برنامه پنجساله (۹۳-۹۷) بانک توسعه صادرات و برنامه عملیاتی سال ۹۳ این بانک بر اساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تدوین شد. 

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، چشم انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، اساسنامه بانک، چالش های حال و آینده بانک از جمله مبانی و اصول تهیه برنامه پنجساله بانک توسعه صادرات است. کسب عنوان اگزیم - بانک ایران و اگزیم - بانک برتر منطقه، چشم انداز ۱۰ ساله بانک توسعه صادرات تعیین شده است.

تمرکز و تعهد به حمایت از رشد و توسعه صادرات غیرنفتی کشور و افزایش بهره وری توسعه ای منابع مالی دو راهبرد تحقق چشم انداز و اهداف کلان برنامه پنجساله بانک توسعه صادرات اعلام شده است. در اهداف راهبردی بانک توسعه صادرات، برای شاخص تامین مالی صادرات که در سال ۹۲، رقم ۴.۳ سنت به ازای هر دلار از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده بود،برای سالهای ۹۳ تا ۹۷ عدد پنج سنت پیش بینی شده است.

باید تعداد مشتریانی که با حمایت بانک، صادرکننده شده و در دوسال گذشته صادرات داشته اند، به ۲۵ نفر در سال ۹۴ و در سال ۹۷ به ۲۰۰ نفر بالغ شود. هدف سال ۹۳ برای تعداد تراکنش های سیستم سفیر به کل تراکنش های بانک، ۳۳ درصد تعیین شده و قرار است در سال ۹۷ به ۱۰۰ درصد برسد. مانده تسهیلات اعطایی مربوط به ۲۵ درصد مشتریان که بالاترین مانده تسهیلات را دارند به کل مانده تسهیلات اعطایی درسال ۹۳ عدد ۹۳.۸ را از آن خود خواهد کرد و قرار است به ۸۵ درصد در سال ۹۷ برسد. همچنین در شاخص سهم عقود مشارکتی از تسهیلات اعطایی هدف معین شده برای سال جاری ۳۵ درصد و برای سال ۹۷ هم ۵۵ درصد پیش بینی شده است.

هدف سال ۹۷ برای شاخص سهم تولیدات دانش بنیان ، تحقیق و توسعه و ارتقای فناوری از کل مبلغ تسهیلات اعطایی ۲.۵ درصد است. همزمان با تدوین این برنامه ، در برنامه عملیاتی سال ۹۳ بانک توسعه صادرات با چهار سرفصل تجهیز منابع ، تخصیص منابع ، ارائه خدمات و فرایندهای سازمانی و داخلی اقدامات اجرایی برای هریک از این سرفصل ها تشریح شده است.

در سرفصل تجهیز منابع این برنامه ، اقدامات اجرایی چون افزایش نصب دستگاه پایانه فروش POS و دستگاه خودپرداز ATM برای مشتریان بانک، تهیه طرح عملیاتی مشوق های گردش حساب مشتریان مانند استمهال، بخشش جرایم و کاهش کارمزد بانکی به چشم می خورد.

کارشناسان بانک توسعه صادرات مواردی چون تهیه طرح عملیاتی کوتاه برای وصول مطالبان غیرجاری بانک، طراحی الگو برای بررسی تقاضاهای مورد بررسی در کمیته اعتباری و تدوین رویه های استاندارد برای شعب درخصوص تعیین مدت قرارداد براساس گروه کالا، ارزش افزوده ایجاد شده برای کالای صادراتی را در بخش تخصیص منابع برنامه عملیاتی سال ۹۳ گنجانده اند. 

برچسب‌ها:

نظر شما