شناسهٔ خبر: 55057 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قیمت نفت در بازارهای جهانی بالا رفت

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم ؛ در پی افزایش خوش بینی به رشد پایدار تقاضا برای نفت در آمریکا و ادامه نگرانی ها از اختلال در عرضه، قیمت جهانی نفت روز چهارشنبه افزایش یافت. سفارشات ثبت شده برای کالاهای تولید شده با دوام آمریکایی به طور غیرمنتظره ای افزایش یافته و اعتماد مصرف کننده نیز شاهد رشد بوده است.

این آمارها همچنین موجب رشد شاخص ها در بازار بورس آمریکا شد. بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز ۲۹ سنت افزایش یافت و به ۱۱۰ دلار و ۳۱ سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از کاهش ۲۴ سنتی در جلسه قبل، امروز با ۹ سنت افزایش به ۱۰۴ دلار و ۲۰ سنت رسید. تتسو اموری، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: «عوامل افزایشی بسیار کمی در بازار نفت وجود دارند که تاثیری حمایتی دارند. ما شاخص های اقتصادی خوب و ابهام در مورد وضعیت لیبی و اوکراین را شاهد هستیم.

اما بازار سهام آمریکا بسیار قوی است. نگرانی من این است که برخی برداشت سودها در بازار سهام، موجب کاهش قیمت نفت شود.» اموری افزود: هرچند احتمال کاهش قیمت نفت پایین است، اما در صورت هرگونه کاهش ناشی از برداشت سود، قیمت نفت برنت ممکن است در صورت عبور از حد ۱۱۰ و ۱۰۹ دلار، به ۱۰۸ دلار و ۵۰ سنت برسد.

وی در ادامه گفت: همچنین در بازار نفت خام آمریکا، اگر قیمت ها به پایین تر از ۱۰۳ دلار برسد، یک سطح حمایت قوی، رقم ۱۰۱ دلار خواهد بود. انتشار آمارهای مثبت اقتصادی آمریکا در حالی است که قیمت نفت پیشتر به دلیل نگرانی ها از اختلال در عرضه نفت لیبی و افزایش تنش ها بین روسیه و غرب بر سر اوکراین، افزایش یافته بود.

پس از آنکه رئیس جمهوری جدید اوکراین وعده داد که آشوبها در شرق را یکبار برای همیشه در هم خواهد شکست، نیروهای اوکراینی، روز سه شنبه در یک حمله، بیش از ۵۰ جدایی طلب طرفدار روسیه را کشتند.

برچسب‌ها:

نظر شما