شناسهٔ خبر: 55044 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور خبر داد :

دستور میلیاردی رئیس جمهور برای حل بحران بی آبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه با دستور ویژه رئیس‌جمهور، اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب شهرهای دارای تنش به جریان افتاده است، از مطالعه طرحی خبر داد که در صورت نهایی شدن، جداسازی آب شرب از آب بهداشتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش نماینده به نقل از فارس ؛ حمید‌رضا جانباز در پاسخ به این سوال که در بودجه سال جاری اعتباری که برای جبران و تامین آب شهرهای دارای تنش آبی در نظر گرفته شده نسبت به پارسال کاهش یافته است گفت: سالانه در بودجه اعتباری برای شهرهای دارای تنش آبی دیده می‌شود که امسال با توجه به اینکه وضعیت تامین آب در ۱۲ کلان‌شهر کشور حادتر شده است رئیس جمهور دستور اختصاص اعتباری جداگانه برای تامین آب شهرهای دارای تنش آبی صادر کرده است.

وی ادامه داد: ‌رئیس جمهوری دستور ویژه ای صادر کرده است که علاوه بر آن اعتباری که سالانه در بودجه برای شهرهای دارای تنش آبی در نظر گرفته شده است مبلغی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان برای این منظور اختصاص یابد.

جانباز اضافه کرد:مجوز این دستور را اخذ کرده‌ایم و در حال پیگیری آن از معاونت نظارت راهبردی برای تخصیص این اعتبار هستیم تا مشکل تامین آب شهرهای دارای تنش آبی را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در روستاها نیز برای تامین آب وضعیت مطلوبی نداریم ادامه داد: با توجه به کمک‌های مجلس در تخصیص اعتبارات ملی به بخش آب و فاضلاب روستایی در حال پی‌گیری مواد ۱۰ و ۱۲ که موضوع آن خشکسالی است هستیم تا به روستاها نیز تخصیص اعتبار بدهند تا علاوه بر مسئله کمبود آب در شهرها به کمبودها آب در روستا نیز توجه داشته باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما