شناسهٔ خبر: 54986 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۲۰ درصد مردم مصر در انتخابات شرکت کردند

ستاد انتخابات ریاست جمهوری مصر میزان مشارکت در انتخابات مصر را ۲۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، ستاد انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که میزان مشارکت مردمی در روز اول انتخابات ریاست جمهوری مصر تنها ۲۰ درصد بوده است.در همین حال کارشناسان مصری اعلام کردند: با توجه به کاهش علاقمندی و سطح مشارکت عمومی مردم مصر در انتخابات ریاست جمهوری بعید به نظر می‌رسد گروه‌های مخالف برگزاری انتخابات در این روز بخواهند تظاهرات کنند یا مردم را به شرکت نکردن در انتخابات تشویق کنند.

این کارشناسان مصری تاکید کردند: با کاهش میزان مشارکت مردمی در انتخابات اکنون گروه‌های مخالف نظیر جماعت اخوان المسلمین می‌کوشند تا این کاهش حضور و مشارکت مردمی در انتخابات به پای مخالفت آنها و اعترضشان به انتخابات ثبت نشود.

هم اکنون گروه‌های مخالف برگزاری انتخابات درنظر دارند دیگر سکوت کنند و واکنشی را از خود نشان ندهند تا در پایان درصورت پایین بودن مشارکت مردمی مساله به خواست و نظر آنها مربوط باشد نه تشویق و تحریک گروه‌های مخالف.

دومین روز از دومین انتخابات ریاست جمهوری پس از حسنی مبارک در سرزمین فراعنه از امروز در سراسر این کشور آغاز شد.درهای حوزهای اخذ  راگیری ساعت ۹ به وقت محلی (۱۰:۳۰ به وقت تهران) در سراسر این کشور به روی رای دهندگان بازگشایی شد و تا ساعت ۲۱ شب روند رای گیری ادامه خواهد داشت.

بیش از ۵۳،۹ میلیون شهروند مصری واجد شرایط رای دادن هستند. هیأت دولت مصر امروز را تعطیل رسمی در این کشور اعلام کرد تا آن بخش از مردم که دیروز بنا به دلائلی نتوانستند در انتخابات شرکت کنند بتوانند امروز در انتخابات حضور داشته باشند.

انتخابات دیروز در سایه تدابیر شدید امنیتی و بدون مشکل امنیتی خاصی برگزار شد البته کمیته مدیریت بحران ها وابسته به وزارت بهداشت مصر در بیانیه ای از زخمی شدن ۱۷ شهروند مصری در حوزه های رای گیری در مناطق مختلف این کشور خبر داد. استانداری قاهره نیز گفت که استانداری هیچگونه مورد بی نظمی که بتواند روند انتخابات را به تعویق بیندازد، مشاهده نکرده است. حدود ۸۰۰ هزار نیروی امنیتی و نظامی ارتش مصر تأمین برگزاری انتخابات را به‌عهده دارند.

امروز آخرین روز از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور است و کمیته عالی انتخابات اعلام کرده است که مدت رای گیری برای یک روز دیگر تمدید نخواهد شد. پیش از این رسانه های مصری گزارش داده بودند که در صورت استقبال گسترده رای دهندگان ممکن است مدت رای گیری به روز سوم نیز کشیده شود. کسانی که ۱۸ سال بالا دارند می توانند در انتخابات شرکت کنند.

نظر شما