شناسهٔ خبر: 54931 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جدیدترین ادعای واشنگتن‌ درباره‌ توافقات‌ تهران‌ و آژانس

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای با وجود استقبال از توافقات اخیر میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شده است که هنوز موضوعات حل نشده زیادی در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران باقی مانده است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای، بار دیگر اعلام کرد به دلیل عدم انتشار عمومی گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد برنامه هسته‌ای ایران، نمی‌تواند در این رابطه اظهارنظر کند. با این حال واشنگتن از توافقات اخیر تهران و آژانس استقبال کرده، اما مدعی شده است که هنوز مسائل بسیاری مانده که باید حل شود.

در این بیانیه آمده است: «گزارش مدیر کل آژانس به شورای حکام ارایه داده شده است در ۲۳ ماه می، اما از اینکه بطور عمومی هنوز منتشر نشده است ، نمی‌توانیم در مورد محتوای آن اظهار نظر کنیم. همانطور که به کرات گفته ایم، ما ایران را به همکاری کامل با آژانس و به پرداختن به همه مسا یل باقی مانده در مورد برنامه هسته ای اش فرا می خوانیم،‌ مخصوصا انچه مربوط به ابعاد احتمالی نظامی.»

این بیانیه می‌افزاید: «ما اعلامیه ۲۱ ماه می از طرف ایران و آژانس در مورد گام های بعدی تحت چارچوب همکاری ایران و آژانس را خواندیم.  این بخشی از تلاش آژانس در جهت پرداختن به نگرانی های فعلی و گذشته در مورد برنامه هسته ای ایران است.  ما از این سری گام ها تحت چارچوب همکاری ایران و آژانس استقبال می کنیم،‌ اما خیلی از مسایل مربوط به برنامه هسته ای ایران باقی مانده است و باید حل و فصل شوند.»

نظر شما