شناسهٔ خبر: 54838 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

اولین انتخابات مصر بعد از برکناری مرسی

رقابت السیسی و حمدین صباحی در سایه تحریم اخوان المسلمین

انتخابات مصر

به گزارش نماینده به نقل از سایت نهضت جهانی مقاومت ؛ این انتخابات درحالی آغاز می شود که تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف مراکز رأی گیری از سوی نیروهای امنیتی و ارتش به اجرا گذاشته شده است. رأی گیری از شهروندان مصری ۲ روزه است و فردا هم ادامه خواهد داشت.

“عبدالفتاح سیسی” و “حمدین صباحی” در این انتخابات با یکدیگر بر سر کرسی ریاست جمهوری رقابت می کنند. “صدقی صبحی” وزیر دفاع مصر تأکید کرد که تدابیر امنیتی با شدت در اطراف مراکز رأی گیری اجرا می شود، و بیش از ۱۳ هزار قاضی بر این مراکز نظارت می کنند.

بیش از ۵۰ میلیون مصری حق دارند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند. کمیته انتخابات ریاست جمهوری چهارشنبه گذشته از دستیابی عبدالفتاح سیسی به ۹۴٫۵ درصد از آرای شهروندان مصری مقیم خارج خبر داد.

این انتخابات ۱۵ تا ۱۹ مه با مشارکت ۳۱۸ هزار مصری برگزار شد. با این حال طرفداران حمدین صباحی امیدوارند که وی بتواند در داخل این کشور نتایج خوبی به دست آورد. این انتخابات درحالی برگزار می شود که اخوان المسلمین و هواداران این گروه آن را تحریم کرده اند. سران و اعضای گروه اخوان المسلمین پس از برکناری “محمد مرسی” از ریاست جمهوری، همچنان در زندان به سر می برند.

نیروهای امنیتی مصر پس از برکناری محمد مرسی از سوی سران ارتش، در تیر ۹۲ وی را بازداشت کردند.

پس از بازداشت سران و اعضای گروه اخوان المسلمین، دادگاه مصر نیز این گروه را تروریستی اعلام و فعالیتهای آن را ممنوع اعلام کرد. با این حال بیشتر ناظران، شانس عبدالفتاح سیسی وزیر دفاع سابق برای تصدی کرسی ریاست جمهوری را بیشتر از حمدین صباحی می دانند.

برچسب‌ها:

نظر شما