شناسهٔ خبر: 54810 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

در سایه تحریم طرفداران مرسی؛

انتخابات ریاست جمهوری مصر در فضایی امنیتی آغاز شد

رسانه های خارجی از آغاز انتخابات ریاست جمهوری مصر در فضایی به شدت امنیتی خبر دادند.

به گزارش نماینده به نقل از شبکه الجزیره، نخستین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری در ماه جولای ۲۰۱۳ تاکنون امروز در سرتاسر مصر برگزار می شود.

این انتخابات در دو روز برگزار می شود. عبدالفتاح السیسی و حمدین صباحی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر هستند.

پیش از این انتخابات ریاست جمهوری برای مصری های مقیم خارج برگزار شد و عبدالفتاح السیسی با کسب ۲۹۶ هزار و ۶۲۸ رای بر رقیب خود حمدین صباحی پیشی گرفت. صباحی نیز ۱۷ هزار و ۲۰۷ رای به دست آورد.

روسیا الیوم گزارش داد: انتخابات امروز در فضایی به شدت امنیتی برگزار می شود به طوری که تمام نیروهای ارتش و پلیس برای تامین امنیت برگزاری انتخابات بسیج شده اند.

"صدقی صبحی" وزیر دفاع مصر در این رابطه اظهار داشت: نیروهای واکنش سریع نیز از تلاش های میدانی ارتش حمایت می کند.

همچنین نیروهای دریایی و منطقه شمالی نیز برای تامین امنیت روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان های اسکندریه، البحیره، کفر الشیخ و الغربیه به کار گرفته شده اند. میانگین تعداد رای دهندگان در این استان ها ۱۱ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۷۳۳ نفر است. در قاهره نیز بیش از ۲۳ میلیون رای دهنده وجود دارد.

الیوم السابع نیز گزارش داد که نیروهای امنیتی مصر اطراف وزارت کشور و مراکز مهم دولتی را محاصره کرده اند. بیش از ۴۰۰ هزار نیروی امنیتی و ارتش وظیفه تامین امنیت انتخابات امروز را برعهده دارند.

 

نظر شما