شناسهٔ خبر: 54767 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

از آرزوی فوت همزمان با امام (ره) تا آرزوی رای نیاوردن جلیلی!

آرزوها و اهداف ناطق نوری در طول 24 سال، از مرگ همزمان با امام (ره) به رای نیاوردن یک کاندیدا تبدیل شده و معلوم نیست چه مسیری را در انتخابات آتی مجلس طی خواهد کرد.

به گزارش نماینده به نقل از صراط، دیروز یکی از سایت ها، خبری را بر روی خروجی خود قرار داد که پرده از راهبرد ناطق نوری در انتخابات اخیر ریاست جمهوری بر می داشت، ناطق نوری در این جلسه با اشاره به سیاست در پیش گرفته خود در انتخابات ریاست جمهوری می گوید: "بزرگترین هدف من در انتخابات یازدهم، "نه گفتن" به جلیلی بود. من برای تحقق این هدف با افراد مختلف همچون آقایان عارف و ولایتی رایزنی کردم."

ناطق که پیشتر در برنامه ای تلویزیونی درباره شخصیت های انقلاب با مجری گری فرزاد حسنی، گفته بود دوست داشتم زمان مرگم همان لحظه فوت امام خمینی (ره) و در کنار امام به خاک سپرده شوم، حال آرزوی خود را در رای نیاوردن یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تعریف می کند.

در گوشه ای از این خبر به هماهنگی های انجام شده با آقایان ولایتی و عارف اشاره شده، که می‌توان در خصوص آن، به کنار کشیدن عارف به فاصله چهار مانده به انتخابات ریاست جمهوری، و عدم کنار کشیدن علی اکبر ولایتی اشاره کرد. به این ترتیب علی اکبر ولایتی تا آخرین روز انتخابات ماند و با رای یک میلیونی خود باعث شکسته شدن رای اصولگرایان شد و سبد رای متلاشی شده را برای اصولگرایان رقم زد.

این صحبت ناطق نوری گمانه زنی ماه های قبل در سامان دهی شرایطی برای شکست اصولگرایان و پیروزی کاندیدایی غیر از یک اصولگرا را، به یقین تبدیل می کند. ولی این همه تلاش برای رای نیاوردن صرفا "سعید جلیلی"برای چه بود؟

به نظر می رسد ناطق نوری در این خصوص، دقیقا با جریان اصلاح طلبان در زمان انتخابات همراه شده و همسو با آنها جلیلی را نماد انقلابی افراطی می دانست.

با این وجود تصمیم او برای انتخابت مجلس دهم چیست؟ و آیا قصد حضور در انتخابات را دارد؟ در این صورت آیا او سرلیست اصلاح طلبان خواهد بود؟ و آیا این بار هم هدف ناطق نوری، شکستن آرای اصولگرایان تعریف خواهد شد؟

آرزوها و اهداف ناطق نوری در طول ۲۴ سال، از مرگ همزمان با امام (ره) به رای نیاوردن یک کاندیدا تبدیل شده و معلوم نیست چه مسیری را در انتخابات آتی مجلس طی خواهد کرد.

نظر شما